Visszhang: film

A potyautas

Visszhang

Joe Penna és Ryan Morrison különös sci-fije a földhözragadtságával tüntet.

Bár egy kétéves Mars-expedíció drámai kezdetéről szól, az egész zavarba ejtően hétköznapi. Nincsenek nagy, futurisztikus űrhajók, földönkívüliek támadása, epikus konfliktusok, látványos űrbéli nagytotálok, de még nagy formátumú hősök sem. A feszültség idegőrlő lassúsággal halmozódik, és egy meglehetősen prózai tragédiában csúcsosodik ki. A három emberre tervezett hajóban a kapitány (Toni Collette), a botanikus (Daniel Dae Kim) és az orvos (Anna Kendrick) egy eszméletlen, sebesült mérnököt (Shamier Anderson) találnak, aki véletlenül bennragadt a kilövést követően. Egy apró résen szökni kezd az oxigén, a hajó pedig csak három embert tud életben tartani.

Penna minimalizmusa sok esetben üdítő, de végső soron szabotálja a néző érzelmi azonosulását. A Mars felé tartó hajó maga megejtően funkcionális, a parittyaként működő, lineáris hajószerkezet pedig a film vége felé képes a feszültség fokozódását vizuálisan is érzékeltetni. Az már nagyobb probléma, hogy a készítők teljesen magára hagyják a nézőt a kurtán elvakkantott szakkifejezésekkel és a földi irányító központ idegesítően egyoldalú rádióhívásaival.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."