Visszhang: film

A potyautas

Visszhang

Joe Penna és Ryan Morrison különös sci-fije a földhözragadtságával tüntet.

Bár egy kétéves Mars-expedíció drámai kezdetéről szól, az egész zavarba ejtően hétköznapi. Nincsenek nagy, futurisztikus űrhajók, földönkívüliek támadása, epikus konfliktusok, látványos űrbéli nagytotálok, de még nagy formátumú hősök sem. A feszültség idegőrlő lassúsággal halmozódik, és egy meglehetősen prózai tragédiában csúcsosodik ki. A három emberre tervezett hajóban a kapitány (Toni Collette), a botanikus (Daniel Dae Kim) és az orvos (Anna Kendrick) egy eszméletlen, sebesült mérnököt (Shamier Anderson) találnak, aki véletlenül bennragadt a kilövést követően. Egy apró résen szökni kezd az oxigén, a hajó pedig csak három embert tud életben tartani.

Penna minimalizmusa sok esetben üdítő, de végső soron szabotálja a néző érzelmi azonosulását. A Mars felé tartó hajó maga megejtően funkcionális, a parittyaként működő, lineáris hajószerkezet pedig a film vége felé képes a feszültség fokozódását vizuálisan is érzékeltetni. Az már nagyobb probléma, hogy a készítők teljesen magára hagyják a nézőt a kurtán elvakkantott szakkifejezésekkel és a földi irányító központ idegesítően egyoldalú rádióhívásaival.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.