Visszhang: film

A rendőröm

  • SzSz
  • 2022. november 16.

Visszhang

2022 Harry Styles éve – legalábbis így szóltak az énekes tervei, aki karrierjét a One Direction fiúbandában kezdte a brit X-faktorban, 2017 óta viszont már szólóban nyomul.

Az idén nemcsak megjelent harmadik nagylemeze, de a színészi pályája is meglódult: a Dunkirkben játszott epizódszerep és egy marveles cameó után főszerepek jöttek. Először Olivia Wilde Nincs baj, drágámja, ám ezt az alakítását a film körüli botrány elhomályosította (a bulvárhírek szerint Styles összeszűrte a levet a rendezővel).

A rendőrömben már egyértelműen ő a legnagyobb sztár: egy fiatal járőrt alakít, aki összejön egy tanítónővel. Félénk kapcsolatuk babaléptekkel halad előre, ám amikor megismerkednek egy múzeumi kurátorral, az mindent összezavar: eleinte sülve-főve együtt vannak hárman, majd a két férfi inkább közösen kezd programokat szervezni. A drámaian végződő románcra a szereplők évtizedekkel később, immár idős korukban emlékeznek vissza.

Michael Grandage filmje az a típusú visszafogott angol dráma, amelyben kifogástalan modorú és öltözetű figurák érzékenyen és választékosan társalognak, az esetlen csókok pedig csak szép lassan váltanak át meztelen hátakat mutogató szexjelenetté. Mindez elég hamar modorossá válik, elsősorban a gyengén megírt hősök miatt. A felszín alatti romantikus feszültséget William Turner egyik örökbecsű képe, a szabadságot a kocsiablakból kilógatott, szélben táncoló kézfej szemlélteti. Harry Stylesnak úgyis csak ugródeszka ez a film, hiszen már készül a szuperhősszerepére.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.