Visszhang: film

A rendőröm

  • SzSz
  • 2022. november 16.

Visszhang

2022 Harry Styles éve – legalábbis így szóltak az énekes tervei, aki karrierjét a One Direction fiúbandában kezdte a brit X-faktorban, 2017 óta viszont már szólóban nyomul.

Az idén nemcsak megjelent harmadik nagylemeze, de a színészi pályája is meglódult: a Dunkirkben játszott epizódszerep és egy marveles cameó után főszerepek jöttek. Először Olivia Wilde Nincs baj, drágámja, ám ezt az alakítását a film körüli botrány elhomályosította (a bulvárhírek szerint Styles összeszűrte a levet a rendezővel).

A rendőrömben már egyértelműen ő a legnagyobb sztár: egy fiatal járőrt alakít, aki összejön egy tanítónővel. Félénk kapcsolatuk babaléptekkel halad előre, ám amikor megismerkednek egy múzeumi kurátorral, az mindent összezavar: eleinte sülve-főve együtt vannak hárman, majd a két férfi inkább közösen kezd programokat szervezni. A drámaian végződő románcra a szereplők évtizedekkel később, immár idős korukban emlékeznek vissza.

Michael Grandage filmje az a típusú visszafogott angol dráma, amelyben kifogástalan modorú és öltözetű figurák érzékenyen és választékosan társalognak, az esetlen csókok pedig csak szép lassan váltanak át meztelen hátakat mutogató szexjelenetté. Mindez elég hamar modorossá válik, elsősorban a gyengén megírt hősök miatt. A felszín alatti romantikus feszültséget William Turner egyik örökbecsű képe, a szabadságot a kocsiablakból kilógatott, szélben táncoló kézfej szemlélteti. Harry Stylesnak úgyis csak ugródeszka ez a film, hiszen már készül a szuperhősszerepére.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.