Visszhang: film

A rendőröm

  • SzSz
  • 2022. november 16.

Visszhang

2022 Harry Styles éve – legalábbis így szóltak az énekes tervei, aki karrierjét a One Direction fiúbandában kezdte a brit X-faktorban, 2017 óta viszont már szólóban nyomul.

Az idén nemcsak megjelent harmadik nagylemeze, de a színészi pályája is meglódult: a Dunkirkben játszott epizódszerep és egy marveles cameó után főszerepek jöttek. Először Olivia Wilde Nincs baj, drágámja, ám ezt az alakítását a film körüli botrány elhomályosította (a bulvárhírek szerint Styles összeszűrte a levet a rendezővel).

A rendőrömben már egyértelműen ő a legnagyobb sztár: egy fiatal járőrt alakít, aki összejön egy tanítónővel. Félénk kapcsolatuk babaléptekkel halad előre, ám amikor megismerkednek egy múzeumi kurátorral, az mindent összezavar: eleinte sülve-főve együtt vannak hárman, majd a két férfi inkább közösen kezd programokat szervezni. A drámaian végződő románcra a szereplők évtizedekkel később, immár idős korukban emlékeznek vissza.

Michael Grandage filmje az a típusú visszafogott angol dráma, amelyben kifogástalan modorú és öltözetű figurák érzékenyen és választékosan társalognak, az esetlen csókok pedig csak szép lassan váltanak át meztelen hátakat mutogató szexjelenetté. Mindez elég hamar modorossá válik, elsősorban a gyengén megírt hősök miatt. A felszín alatti romantikus feszültséget William Turner egyik örökbecsű képe, a szabadságot a kocsiablakból kilógatott, szélben táncoló kézfej szemlélteti. Harry Stylesnak úgyis csak ugródeszka ez a film, hiszen már készül a szuperhősszerepére.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."