VERZIÓ 20.: Visszhang

A szeretet nem egy narancs

Visszhang

Azt tudjuk, hogy mi történik, amikor egy kisebb ország leválik a Szovjetunióról és szabadon, ám egyedül próbál meg érvényesülni gazdaságilag...

De tudjuk-e azt is, hogy Moldovában ez pl. anyák ezreinek migrációját okozta, akik családjuk eltartása érdekében, őket hátrahagyva Nyugaton vállaltak kulimunkát, így váltva a következő generáció számára az anyai öleléseket hazaküldött ajándékcsomagokra?

A gazdasági és társadalmi kérdés fókuszát Otilia Babara egészen intim közelségre szűkíti, olyan családok házivideóit mutatva be, akik efféle üzenetekben kommunikáltak a gyakran évtizedekig távol lévő anyákkal. Az elején kisiskolás gyerekek, akik a Nyugatról kapott csokikkal, zenélős játékokkal és egyéb kincsekkel teli szeretetcsomagot bontogatják, lassan tinédzserré érnek, akiknek az évek során az egyre jobb képminőségű videókon egyre kevesebb mondanivalójuk marad az anyjuk számára. A néhol túlságosan is ismerős, fojtogató miliőt és a kényszeredetten örömteli pillanatokat egészen megérintő képek és olykor már-már költői gondolatok dúsítják, amelyek a maguk megrázó élethűségében beszélnek arról a pokoli helyzetről, amelyben mindenki csak jót akart.

A szegény országokban a tárgyak és az étel szeretetnyelv, ezért roskadozik a vasárnapi ebédlő­asztal a nagymamánál még akkor is, ha neki azon a héten már nem lesz mit ennie, csak ami megmarad. Biztosra vehetjük, hogy amiből egy adott nemzedék túlkompenzál, abból az előzőnek nem jutott elég.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.