Visszhang: animációs film

Agymanók 2

Visszhang

Riley 13 éves, a barátaival egy ott alvós hokitáborba készül...

A Pixar felnőtteket és gyerekeket egyaránt megcélzó marketingjének csúcsterméke régóta fenyeget a folytatással, de szerencsére az új rész cseppet sem kékítette be az elsőből elraktározott emléklabdáinkat.

Riley 13 éves, a barátaival egy ott alvós hokitáborba készül (aki kételkedne abban, hogy a film felnőtteknek is készült, az figyelje meg az apa elkámpicsorodó arcát, amikor megkérdezi a feleségét, hogy mit csinálnak, amíg a gyerek távol lesz). A táborban összetalálkozik a menő lányokkal, ami teljes egzisztenciális krízisbe taszítja a beindult pubertásban tomboló kislányt. Az alapérzelmek ideje lejárt, a fejhadiszállásban új emóciók veszik át az irányítást, élükön Feszkóval, aki – mint a szorongás rendesen – csak megvédeni igyekszik a gazdatestet, de végül sokkal többet árt, mint használ.

A szüleit moziba kísérő gyerek nem is tudja, micsoda mázlista, amiért az ő generációja már úgy nő fel, hogy ez az alappszichológiai kisokos az eszköztáruk része lehet. Eközben mi úgy bólogatunk mellettük, mintha nem mi is először látnánk olyan filmet, amely ennyire tisztán és érthetően magyarázza el, hogy mi zajlik a fejünkben. Az Agymanók 2 amellett, hogy gyerekfilmként szórakoztató, szemléletesen mutat be olyan jelenségeket, mint a szorongás okozta alvási zavar, a pánikroham vagy az a kínos helyzet, amikor az istennek nem ugrik be egy szám címe. A film, ahogy legutóbb, most is lenyűgözően működik a saját szabályrendszerében, még ha ez azt is jelenti, hogy Bim Bam ezúttal már senkinek nem jutott eszébe.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."