Visszhang: koncert

Aida Garifullina áriaestje

Visszhang

Az orosz lírai szoprán csillaga öt éve emelkedett magasra.

Énekversenyt nyert, s végigjárta a világ legnagyobb operaházait a Mariinszkijtól a bécsi Staatsoperig és a Metropolitanig, közben elkészítette debütlemezét a Deccánál. A tatáros arcélű, filigrán nőt Anna Netrebkóhoz is hasonlították, pedig mintha körültekintőbb lenne, mint elődje, aki mértéktelen szerepvágyát nem mindig bírta hanggal. Aida Garifullina alázatosan lépkedett előre hangfaja repertoárjában: Susanna, Zerlina, Musetta, Gilda. Épp ezért volt meglepő, hogy áriaestjét a Casta divával kezdte a Normából, meglehetősen döcögősen, a valódi energiát szenvelgő pózzal helyettesítve. Sokkal jobban szólt Júlia csilingelő áriája (Je veux vivre) Gounod operájából, a szünet előtt pedig Musetta keringője okozott valódi beteljesülést.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.