Visszhang: lemez

Amen Dunes: Death Jokes

Visszhang

Damon McMahon kora huszonévesként az Inouk nevű, rövid életű zenekarban kezdte a karrierjét.

Bár a frontember időnként meglehetősen elmarasztaló kritikákat kapott az énekhangjára, nem adta fel, és úgy döntött, hogy önálló projektbe kezd Amen

Dunes néven. Ez sem indult sikertörténetként, a kaotikus-zajos debütálása inkább volt egy manifesztum, mint igazán konzekvens anyag, de McMahon ezt követően lemezről lemezre kísérletezve kezdte el megtalálni saját világát.

Előző albuma, a 2018-as, pszichedelikus popot becsatornázó Freedom minden szempontból áttörés volt. A folytatás azonban nem volt könnyű. Az időközben kétszeres családapává lett McMahon nehezen haladt az alkotással, és kezdetben csak az volt az elképzelése, hogy a Death Jokes „ne hangozzon úgy, mint más dolgok”. Ez sikerült is: hiphop beatek, felismerhetetlenre effektelt gitárok, bugyborékoló szintik, Lenny Bruce hangmintázott szövegelése az énekes jellegzetesen remegős énekével megspékelve tényleg különleges elegyet képez. Vannak olyan pillanatok, ahol a lemez kissé próbára teszi a hallgatót, de összességében szórakoztató marad. Annak köszönhetően, hogy McMahon továbbra is tud igazán ragadós dallamokat írni (Ian, Mary Anne, Boys) és az alaposan összeszöszmötölt hangszerelés is csak ritkán válik öncélúvá. Ha nem is olyan egyenletes színvonalú az új album, mint amilyen a Freedom volt, az Amen Dunes továbbra is izgalmas utat jár, amelyet érdemes követni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.