Visszhang: lemez

Amen Dunes: Death Jokes

Visszhang

Damon McMahon kora huszonévesként az Inouk nevű, rövid életű zenekarban kezdte a karrierjét.

Bár a frontember időnként meglehetősen elmarasztaló kritikákat kapott az énekhangjára, nem adta fel, és úgy döntött, hogy önálló projektbe kezd Amen

Dunes néven. Ez sem indult sikertörténetként, a kaotikus-zajos debütálása inkább volt egy manifesztum, mint igazán konzekvens anyag, de McMahon ezt követően lemezről lemezre kísérletezve kezdte el megtalálni saját világát.

Előző albuma, a 2018-as, pszichedelikus popot becsatornázó Freedom minden szempontból áttörés volt. A folytatás azonban nem volt könnyű. Az időközben kétszeres családapává lett McMahon nehezen haladt az alkotással, és kezdetben csak az volt az elképzelése, hogy a Death Jokes „ne hangozzon úgy, mint más dolgok”. Ez sikerült is: hiphop beatek, felismerhetetlenre effektelt gitárok, bugyborékoló szintik, Lenny Bruce hangmintázott szövegelése az énekes jellegzetesen remegős énekével megspékelve tényleg különleges elegyet képez. Vannak olyan pillanatok, ahol a lemez kissé próbára teszi a hallgatót, de összességében szórakoztató marad. Annak köszönhetően, hogy McMahon továbbra is tud igazán ragadós dallamokat írni (Ian, Mary Anne, Boys) és az alaposan összeszöszmötölt hangszerelés is csak ritkán válik öncélúvá. Ha nem is olyan egyenletes színvonalú az új album, mint amilyen a Freedom volt, az Amen Dunes továbbra is izgalmas utat jár, amelyet érdemes követni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.