Visszhang: lemez

Arab Strap: I’m Totally Fine With It Don’t Give a Fuck Anymore

Visszhang

Jonathan Swift szatíráit olvasva az olvasó könnyen elveszítheti az emberiségbe vetett hitét.

A szexuális segédeszközről elnevezett Arab Strap lemezei hasonló hatást érnek el: Aidan Moffat már-már parodisztikus skót akcentussal eldörmögött szövegeiben az élet banális és nevetséges, az emberek pedig szánalmasak. Az 1995-ben alapított duó karrierjének első évtizedében hat albumot adott ki, de a feszes tempó kimerítette a zenekart, és majdnem tíz évig szüneteltették a működésüket. A visszatérésük viszont egészen dicsőségesen sikerült, a 2021-es As Days Gets Dark az együttes legjobb anyaga lett, és a lemezlistákon is jól teljesített.

A most megjelent folytatás bizonyíték rá, hogy Aidan Moffat és Malcolm Middleton továbbra is jó formában van. Az As Day Gets Dark szikár diszkójához képest a zene most változatosabb és rétegzettebb (a korábbi lemezekkel ellentétben helyenként egészen zenekaros hangzású), de a világvége hangulat változatlan. Az album furcsa címét az együttes a turnédobos Messenger-üzenetéből kölcsönözte, és az I’m Totally Fine With It… szövegeinek fő ihletői Moffat saját bevallása szerint a közösségi média és a toxikus maszkulinitás voltak. A zajos gitárokkal induló Allatonceness, a zaklatott dobmintára épülő Sociometer Blues, vagy a meglepően fülbemászó Haven’t You Heard jó példa arra, hogy nemcsak divatos témák megkapargatásáról van szó, hanem valóban szorult beléjük mondanivaló.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.