Visszhang: tévésorozat

Az igazság emberei: Bass Reeves

  • - ts -
  • 2024. február 14.

Visszhang

A központi hős eleddig stabil pontnak számított a vadnyugati mitológia másodosztályában, ahol leginkább megbízható játékával tűnt ki, mint az első fekete bírósági fejvadászok egyike.

Pár éve viszont ligát váltott, amikor a Netflix A vadnyugat törvényei szerint című 3D-s divatbemutatójában Delroy Lindo többszörösen idézőjeles alakításával lépett színre; a nagy művész tényleg épp csak nem mutogatott minden jelenetben macskakörmöket az ujjával. Bár e mű érdemei szerint nagyot bukott, már lehetett tudni, hogy Reeves megkapaszkodik a főtáblán, mert a mai „western reneszánsz” egyszemélyi letéteményese, Taylor Sheridan egy egész sorozatot szán neki. S lőn.

Taylor Sheridan viszont nem alkot, hanem gyárt, japán precizitással, német hatékonysággal és elveszett lélekkel. Tényleg csak a spirituszból szenved hiányt. Nem így az alkotótársai, a címszerepben tündöklő David Oyelowo zsenije régi dolog, Barry Pepper meg már minimum a Melquiades Estrada három temetése óta a legjobb közepes árfekvésű antagonistája a világnak, s ha ehhez még hozzácsapjuk Donald Sutherlandet mint akasztós bírót és Vörös Krisztina (úgy mint Christina Alexandra Voros) rendezői talentumát, nevezettek tulajdonképpen már akármit is csinálhatnak. Ez az akármi pedig a következőkből áll: lőnek, prédikálnak, lőnek, prédikálnak, lovagolnak a naplementében, a napfelkeltében és a további napszakokban, hogy meg-megállván lőjenek egy újabbat, rögtön a prédikáció után. Az igazság emberei: Bass Reeves a formalizmus diadala és kudarca egyben. Valamivel rosszabb hír, hogy egy antológiasorozat első folyama.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.