visszhang: koncert

Big Thief

Visszhang

„Ezt a dalt tegnap éjszaka írtam” – ezzel a mondattal kezdte Adrianne Lenker a Big Thief koncertjét a Sziget utolsó napján.

Vagány húzás így indítani egy nagysátras fellépést, ráadásul teljes zenekaros hangszereléssel hangzott el utána egy olyan szám, amely a kortárs indie rock üstökösének bármelyik lemezén elférne. A dalt követő ováció után sejteni lehetett, hogy aligha lesz ez rossz koncert, és szerencsére a kívánatosnál némileg karcsúbb közönség sem szegte a zenekar kedvét. Az öt nagylemeznél járó Big Thief pár éve már játszott a Szigeten, akkor furcsa módon a nagyszínpad délutáni sávjában léptek fel tűző napsütésben, a mostani esti sátras körülmények szerencsére sokkal kedvezőbbek voltak, még úgy is, hogy a fesztivál egyik legnagyobb nevének számító Fred Again játszott velük párhuzamosan. Most két új arc is volt a színpadon: a nemrég kiszállt basszusgitárost Justin Felton helyettesíti a turnén, és volt egy második dobos is, akinek a funk­ciója kevéssé derült ki a koncert során. Az együttes jóval karcosabban és zajosabban szólalt meg, mint amit a hallgató az életmű jelentős százalékát kitevő akusztikus-folkos dalai alapján várna. A stúdiófelvételek pedig mintha csak sorvezetők lettek volna időnként, nem egy dal percekig tartó, egymást figyelős improvizációban végződött, ami jól működött, bár a szett második felében néha kissé terjengőssé vált. A koncert azonban így is tele volt nagyszerű pillanatokkal, amelyek közül a kíséret nélkül énekelt Paul című dal, illetve a záródalként előadott Not katartikus fináléja volt a legemlékezetesebb.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."