visszhang: koncert

Big Thief

Visszhang

„Ezt a dalt tegnap éjszaka írtam” – ezzel a mondattal kezdte Adrianne Lenker a Big Thief koncertjét a Sziget utolsó napján.

Vagány húzás így indítani egy nagysátras fellépést, ráadásul teljes zenekaros hangszereléssel hangzott el utána egy olyan szám, amely a kortárs indie rock üstökösének bármelyik lemezén elférne. A dalt követő ováció után sejteni lehetett, hogy aligha lesz ez rossz koncert, és szerencsére a kívánatosnál némileg karcsúbb közönség sem szegte a zenekar kedvét. Az öt nagylemeznél járó Big Thief pár éve már játszott a Szigeten, akkor furcsa módon a nagyszínpad délutáni sávjában léptek fel tűző napsütésben, a mostani esti sátras körülmények szerencsére sokkal kedvezőbbek voltak, még úgy is, hogy a fesztivál egyik legnagyobb nevének számító Fred Again játszott velük párhuzamosan. Most két új arc is volt a színpadon: a nemrég kiszállt basszusgitárost Justin Felton helyettesíti a turnén, és volt egy második dobos is, akinek a funk­ciója kevéssé derült ki a koncert során. Az együttes jóval karcosabban és zajosabban szólalt meg, mint amit a hallgató az életmű jelentős százalékát kitevő akusztikus-folkos dalai alapján várna. A stúdiófelvételek pedig mintha csak sorvezetők lettek volna időnként, nem egy dal percekig tartó, egymást figyelős improvizációban végződött, ami jól működött, bár a szett második felében néha kissé terjengőssé vált. A koncert azonban így is tele volt nagyszerű pillanatokkal, amelyek közül a kíséret nélkül énekelt Paul című dal, illetve a záródalként előadott Not katartikus fináléja volt a legemlékezetesebb.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.