visszhang: koncert

Big Thief

Visszhang

„Ezt a dalt tegnap éjszaka írtam” – ezzel a mondattal kezdte Adrianne Lenker a Big Thief koncertjét a Sziget utolsó napján.

Vagány húzás így indítani egy nagysátras fellépést, ráadásul teljes zenekaros hangszereléssel hangzott el utána egy olyan szám, amely a kortárs indie rock üstökösének bármelyik lemezén elférne. A dalt követő ováció után sejteni lehetett, hogy aligha lesz ez rossz koncert, és szerencsére a kívánatosnál némileg karcsúbb közönség sem szegte a zenekar kedvét. Az öt nagylemeznél járó Big Thief pár éve már játszott a Szigeten, akkor furcsa módon a nagyszínpad délutáni sávjában léptek fel tűző napsütésben, a mostani esti sátras körülmények szerencsére sokkal kedvezőbbek voltak, még úgy is, hogy a fesztivál egyik legnagyobb nevének számító Fred Again játszott velük párhuzamosan. Most két új arc is volt a színpadon: a nemrég kiszállt basszusgitárost Justin Felton helyettesíti a turnén, és volt egy második dobos is, akinek a funk­ciója kevéssé derült ki a koncert során. Az együttes jóval karcosabban és zajosabban szólalt meg, mint amit a hallgató az életmű jelentős százalékát kitevő akusztikus-folkos dalai alapján várna. A stúdiófelvételek pedig mintha csak sorvezetők lettek volna időnként, nem egy dal percekig tartó, egymást figyelős improvizációban végződött, ami jól működött, bár a szett második felében néha kissé terjengőssé vált. A koncert azonban így is tele volt nagyszerű pillanatokkal, amelyek közül a kíséret nélkül énekelt Paul című dal, illetve a záródalként előadott Not katartikus fináléja volt a legemlékezetesebb.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.