Visszhang: koncert

Black Foxxes

Visszhang

Az mindig baljós előjel, ha túl közel lehet leparkolni a Dürer Kert kapujához.

És valóban így van: úgy 50 ember előtt kezd az angliai Exeterből induló Black Foxxes. A lapunknak múlt héten nyilatkozó zenekarnak korábban nagy kiadós szerződése volt, mégis valahogy megmaradt underground státuszban. A sokkal nagyobb közönséget érdemlő együttes zenéjét nehéz meghatározni: bizonyos dalok a pszichedelikus rock kategóriájába esnek, a hosszabb tételeik kapcsán posztrockról is lehet beszélni, és persze ott vannak a korábbi, rövidebb indie-rockos számaik. A koncerten folyamatosan váltják egymást a csendes és a zúzós pillanatok, és egy-egy kiállás után a váratlan újraindulások már-már a horrorfilmek jumpscare sokkolásait juttatják a gyanútlan nézők eszébe. Mark Holley frontember néha suttogva, néha elkeseredetten ordítva énekel, Jack Barrett precízen kezeli a mélygitárt, Finn Mclean bizonyítja jazzdobosi múltját, a nemrég csatlakozott Sam Irvine pedig szintin és szaxofonon erősíti az összképet. Izgalmasnak ígérkezik az I Can’t Be Left Alone With It című, billentyűs intróval ellátott új dal, míg a legnagyobb sikert a „comfortably numb” szavakat nem véletlenül bevető, hosszú improvizálással tarkított Badlands aratja. A végén váltunk pár szót a merch cuccokat a turnébuszból áruló zenészekkel, ahol kicsit meglepődve fogadják egy magyar újságíró meglátásait a Waterboys hatásáról a zenéjükben, majd elárulják, hogy a negyedik album augusztusban érkezik.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”