Visszhang: lemez

Bright Eyes: Five Dice, All Threes

Visszhang

Jonathan Franzen Szabadság című regényében a főszereplő, a szebb napokat látott egykori rocksztár 2002 környékén el­látogat egy Bright Eyes-koncertre, hogy megnézze, hogyan szórakozik a fiatalság.

Bár a főhőst a frontember Conor Oberst kifejezetten taszítja, ahogyan a „mély érzésű, elátkozott művész” szerepében tetszeleg, azt el kell ismernie, hogy a zenekar kiváló koncertet ad. A képzeletbeli este óta eltelt két évtized, az akkor még ifjú Oberst középkorú férfi lett, de elkerülte a hozzá hasonló helyzetből induló zenészek klasszikus útját: nem tért meg Istenhez, és az ivásról sem szokott le. A Bright Eyes ennek megfelelően még úgy sem változott sokat, hogy az énekes pár évre szünetre küldte a zenekarát, hogy szólóban és másokkal kollaborálva próbáljon szerencsét. Eredeti együttesével 2020-ban tért vissza, és a Down in the Weeds, Where the World Once Was nagy­zenekarral kiegészített szerzemé­nyei­vel szépen építgette tovább az életművet. A most megjelent Five Dice, All Threes album inkább a zenekar klasszikus lemezeinek – Lifted (2002); Im Wide Awake, Its Morning (2005)koszosabb indie-folkos hangzásához tér vissza. A zenére nagy panasz nem is lehet, Oberst démonokkal küzdő szövegei viszont tőle szokatlan módon kissé egyenetlenek. Néha mintha csak a szokásos cinikus paneleit puffogtatná az élet értelmetlenségéről, és ennek a lemez bő egyharmada kissé megissza a levét, de szerencsére néhány dalban (Hate, Tiny Suicides, Bas Jan Ader) megmutatja, hogy tudja ő ugyanezt elegánsan és szellemesen is csinálni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.