Amerikai, skandináv és balkáni zenei elemekből építkező izgalmas repertoárját már ismerheti a jazzklubok közönsége. A most megjelent nagylemezük, a beszédes című Arrival hét dalából hatot a pandémia második hullámában, 2020 telén komponált a zenekarvezető Szegő Dávid egy apró, mindössze tizenöt négyzetméteres próbateremben.
Az album minden száma egy-egy történetet mesél el ebből a szürreális időszakból: a kompozíciók nem csupán személyesek, de megannyi komplex, nem egykönnyen interpretálható, rafináltan felépített, mégis érezhető ívvel rendelkező érzéki szerzeményt hallgathatunk meg, amelyeket a muzsikusok ihletett játéka tesz oly élvezetessé. Az album leghosszabb, talán legösszetettebb darabja a Revolution, amely Szegő saját értelmezésében tényleg egy forradalom stációit jeleníti meg, de ha valaki nem e felől közelít hozzá, akkor is teljes élményt nyújt. Ehhez nagyban hozzájárulnak a remek hangszerszólók (Mester, Subicz, majd Szegő előadásában). A darabok üdítő ritmikai és hangnembéli változékonysága, az egymással feleselő hangszerszólamok, a dob és a basszus perfekt összjátéka, a lendületes és technikailag is tökéletes előadásmód azt eredményezi, hogy egyetlen hangot sem érezhetünk feleslegesnek a lemezen.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!