Visszhang: tévésorozat  

Dom

Visszhang

Pedro Machado Lomba Neto, becenevén Pedro Dom a 2000-es évek elején tartotta rettegésben Rio de Janeiro luxusnegyedének lakóit.

Bandája élén ékszereket, pénzt, drága autókat rabolt, hogy fényűző életmódját és kokainfüggőségét finanszírozhassa. A fiatal, jóképű Dom nagy előnye az volt, hogy középosztálybeli családból származott. A favelákba csak a bulik és a drog beszerzése miatt kalandozott, innen verbuválta barátait és tettestársait is. A szőke, zöld szemű fiút egy lopott BMW-ben ülve bármelyik biztonsági őr beengedte a kapuval elkerített luxus lakóövezetbe – innen pedig már gyerekjáték volt a betörés. A sors iróniája, hogy az apja rendőrtiszt volt.

Breno Silveira erre az igaz történetben rejlő családi feszültségre építi izgalmas és sötét sorozatát, de kiemelt figyelmet szentel a brazil társadalom gazdasági törésvonalainak is. Az apa és a fiú életé­ben könnyen megleli az ellentéteket és a tükröződéseket, miközben egyik szál sem sikkad el a párhuzamos felemelkedés- és bukástörténetekben. Végigkövetjük a kokain első útját Brazíliába a 70-es években – Dom apját a katonai diktatúra egyik elöljárója ekkor szervezi be fedett nyomozónak. A 90-es évekre már kokaincsempészetből meggazdagodott bandavezérek uralják a favelákat – ez lesz a Domhoz hasonló középosztálybeli playboyok játszótere.

Az egyébként lebilincselő sorozat apróbb hibája a ritmus megtartásával vívott küzdelem: a lendületes buli- és szexjelenetek és feszült autós üldözések nehezen férnek össze az apa önmarcangolásával és giccsbe hajló kommentárjaival.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.