Visszhang: tévésorozat  

Dom

Visszhang

Pedro Machado Lomba Neto, becenevén Pedro Dom a 2000-es évek elején tartotta rettegésben Rio de Janeiro luxusnegyedének lakóit.

Bandája élén ékszereket, pénzt, drága autókat rabolt, hogy fényűző életmódját és kokainfüggőségét finanszírozhassa. A fiatal, jóképű Dom nagy előnye az volt, hogy középosztálybeli családból származott. A favelákba csak a bulik és a drog beszerzése miatt kalandozott, innen verbuválta barátait és tettestársait is. A szőke, zöld szemű fiút egy lopott BMW-ben ülve bármelyik biztonsági őr beengedte a kapuval elkerített luxus lakóövezetbe – innen pedig már gyerekjáték volt a betörés. A sors iróniája, hogy az apja rendőrtiszt volt.

Breno Silveira erre az igaz történetben rejlő családi feszültségre építi izgalmas és sötét sorozatát, de kiemelt figyelmet szentel a brazil társadalom gazdasági törésvonalainak is. Az apa és a fiú életé­ben könnyen megleli az ellentéteket és a tükröződéseket, miközben egyik szál sem sikkad el a párhuzamos felemelkedés- és bukástörténetekben. Végigkövetjük a kokain első útját Brazíliába a 70-es években – Dom apját a katonai diktatúra egyik elöljárója ekkor szervezi be fedett nyomozónak. A 90-es évekre már kokaincsempészetből meggazdagodott bandavezérek uralják a favelákat – ez lesz a Domhoz hasonló középosztálybeli playboyok játszótere.

Az egyébként lebilincselő sorozat apróbb hibája a ritmus megtartásával vívott küzdelem: a lendületes buli- és szexjelenetek és feszült autós üldözések nehezen férnek össze az apa önmarcangolásával és giccsbe hajló kommentárjaival.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.