Visszhang: tévésorozat  

Dom

Visszhang

Pedro Machado Lomba Neto, becenevén Pedro Dom a 2000-es évek elején tartotta rettegésben Rio de Janeiro luxusnegyedének lakóit.

Bandája élén ékszereket, pénzt, drága autókat rabolt, hogy fényűző életmódját és kokainfüggőségét finanszírozhassa. A fiatal, jóképű Dom nagy előnye az volt, hogy középosztálybeli családból származott. A favelákba csak a bulik és a drog beszerzése miatt kalandozott, innen verbuválta barátait és tettestársait is. A szőke, zöld szemű fiút egy lopott BMW-ben ülve bármelyik biztonsági őr beengedte a kapuval elkerített luxus lakóövezetbe – innen pedig már gyerekjáték volt a betörés. A sors iróniája, hogy az apja rendőrtiszt volt.

Breno Silveira erre az igaz történetben rejlő családi feszültségre építi izgalmas és sötét sorozatát, de kiemelt figyelmet szentel a brazil társadalom gazdasági törésvonalainak is. Az apa és a fiú életé­ben könnyen megleli az ellentéteket és a tükröződéseket, miközben egyik szál sem sikkad el a párhuzamos felemelkedés- és bukástörténetekben. Végigkövetjük a kokain első útját Brazíliába a 70-es években – Dom apját a katonai diktatúra egyik elöljárója ekkor szervezi be fedett nyomozónak. A 90-es évekre már kokaincsempészetből meggazdagodott bandavezérek uralják a favelákat – ez lesz a Domhoz hasonló középosztálybeli playboyok játszótere.

Az egyébként lebilincselő sorozat apróbb hibája a ritmus megtartásával vívott küzdelem: a lendületes buli- és szexjelenetek és feszült autós üldözések nehezen férnek össze az apa önmarcangolásával és giccsbe hajló kommentárjaival.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.