Bandája élén ékszereket, pénzt, drága autókat rabolt, hogy fényűző életmódját és kokainfüggőségét finanszírozhassa. A fiatal, jóképű Dom nagy előnye az volt, hogy középosztálybeli családból származott. A favelákba csak a bulik és a drog beszerzése miatt kalandozott, innen verbuválta barátait és tettestársait is. A szőke, zöld szemű fiút egy lopott BMW-ben ülve bármelyik biztonsági őr beengedte a kapuval elkerített luxus lakóövezetbe – innen pedig már gyerekjáték volt a betörés. A sors iróniája, hogy az apja rendőrtiszt volt.
Breno Silveira erre az igaz történetben rejlő családi feszültségre építi izgalmas és sötét sorozatát, de kiemelt figyelmet szentel a brazil társadalom gazdasági törésvonalainak is. Az apa és a fiú életében könnyen megleli az ellentéteket és a tükröződéseket, miközben egyik szál sem sikkad el a párhuzamos felemelkedés- és bukástörténetekben. Végigkövetjük a kokain első útját Brazíliába a 70-es években – Dom apját a katonai diktatúra egyik elöljárója ekkor szervezi be fedett nyomozónak. A 90-es évekre már kokaincsempészetből meggazdagodott bandavezérek uralják a favelákat – ez lesz a Domhoz hasonló középosztálybeli playboyok játszótere.
Az egyébként lebilincselő sorozat apróbb hibája a ritmus megtartásával vívott küzdelem: a lendületes buli- és szexjelenetek és feszült autós üldözések nehezen férnek össze az apa önmarcangolásával és giccsbe hajló kommentárjaival.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!