Visszhang: tévésorozat

Dope Girls

  • - ts -
  • 2025. március 5.

Visszhang

Bár Viktória királynő 1901 januárjában eltávozott az élők sorából, a viktoriánus London díszletei, jelmezei ottmaradtak a stúdióban, figurái pedig a statisztaszervezők katalógusaiban.

Most éppen V. György király idején járunk, de róla sajna nem neveztek el korszakot, csak egy puccos szállodát, azt sem Londonban. Ilyenformán megteszik a jól bevált díszletek, jelmezek és figurák is. Persze, meg is tennék, ha a Dope Girls című BBC/Sony sorozat készítői nem érnék be egy nagynak gondolt ötlettel, s rendes történetet is kerítenének hozzá, de főként azt a történetet rendesen el is tudnák mesélni.

A nagy éca az, hogy akkor csinálják a csajok! (Hogy mekkora ötlet ez, azt például a házimunka kapcsán saját magán is lemérheti a kedves néző.) Arról van tehát szó, hogy a nagy háború után a visszatérő férfiak visszavennének minden jót az addig mindenben jobban teljesítő hátországi lányoktól és asszonyoktól, ami már nem nagyon lehetséges, mert aki életet kap a kezébe, az nehezen ereszti. Mindennek alátámasztására az alkotók a háború végeztével halmozottan hátrányos helyzetűvé váló hősöket kerítenek, s elvezetik őket a Soho mélyibe, mert ott van a nagy élet. Ott, ha ügyes és kellőképpen gátlástalan valaki, fillérek nélkül is lehet gazdasági csodát teremteni, már ha e törekvésében nem akadályozza meg a korrupt rendőrség, a szicíliai maffia helyi alegysége (melyet ősi szicíliai szokás szerint egy nő irányít), vagy bármelyik szembejövő mellékszereplő. A színészek kitűnőek, a környezet mondén, sőt mondain. A sorozat viszont unalmas, bár vér folyik benne még a szökőkútból is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.