Visszhang: tévésorozat

Farkas

Visszhang

Az angol írónő, Mo Hayder krimijéből készített sorozatnak már akkor nagy támogató tábora volt, amikor forgatták.

A történet egy kis darabkája a könyvsorozatnak, amelyet a szerző az 1990-es évek végétől egészen tavalyelőtti haláláig írt. A különálló regények Jack Caffery detektív kalandjairól szólnak, s a sötét humorukért, jól megírt figuráikért és csavaros kiszámíthatatlanságuk miatt szerették a kritikusok. Bár horrorisztikus jeleneteivel alaposan megosztotta olvasótáborát, könyvei tagadhatatlanul egyediek és sikeresek.

A tévésorozat ugyancsak Jack Caffery történetét folytatja, most épp gyerekkorában eltűnt bátyja után kutat. Csakhogy a nyomozás újabb rejtélyhez vezeti őt, amikor egy sérült kutya nyakába kötött üzenettöredékre bukkan: „Segítsenek rajtunk!” A cselekmény két szálon fut, egyik a detektív nyomozása, a másik pedig a rabul ejtett család és fogva tartóik konfliktusa. Mindkét szál más stílusban mesél, az egyik szatirikus, néhol horrorisztikus, a másik pedig a klasszikus krimik csapását követi.

A sorozat Haydert követve tud izgalmas és misztikus lenni, s olykor még humoros is, köszönhetően Iwan Rheon és Sacha Dhawan párosának, akik a szadista fogva tartók figuráját hozzák, előbbi főként a négy évadot is megélt Kívül­állókból (Misfits), vagy akár a Trónok harca egyik gonoszából, utóbbi a Doctor Who új évadaiban játszott Mester figurájából, amire még utalás is esik itt.

Tehát akkor is érdemes megnézni, ha belekukkantanánk egy tehetséges írónő világába, meg akkor is, ha az ember csak egy fordulatos thrillerre vágyik.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)