Visszhang: lemez

Farkas Gábor – Chopin: Piano Concertos Nos. 1&2

Visszhang

A 42 éves zongoraművész ezúttal Chopin mindkét zongoraversenyét rögzítette a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarával és Vásáry Tamással.

Akárhogy hegyezi fülét a hallgató, hibát itt nem talál, viszont azt a fajta könnyedséget és eleganciát észreveheti, ami a biztos stílusismerettel és egészséges arányérzékkel rendelkező nagyok, Horowitz, Pollini vagy Ashkenazy játékában felfedezhető. Nem pusztán a hatás kedvéért citálom a kőbe vésett neveket; az utóbbi időben számos olyan felvételét hallottam a Chopin-koncerteknek, amelyek kényszeresen keresték a nóvumot, de az eredmény mégis kevesebb lett – szögletesebb, erőszakosabb vagy sarkosabb, de szebb sosem. Az e-moll zongoraverseny notóriusan hosszú zenekari bevezetője érzékeny és grandiózus, Farkas Gábor zongoráján olyan természetesen folynak a hangok egymás után, mint a víz, dinamikájának nagy erénye, hogy a halk-hangos középtartományában is színes és élénk, olykor a legkisebb metszetben is hatalmas hatást tud elérni. Ilyen az f-moll versenymű első kadenciája, amely kicsit sem tolakodó, mégis, talán a dallamhangok töredékmásodpercnyi késedelme miatt, vonzza az ember figyelmét, és a lelkét is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.