Visszhang: film

Fekete táska

  • - ts -
  • 2025. április 9.

Visszhang

Amikor Michael Fassbender figyel, akkor néz. Amikor nagyon figyel, akkor nagyon néz – ebben a filmben pedig végig nagyon kell figyelnie.

Nem is csak azért, mert kém – mit kém, egyenesen brit kém –, de még ki is kell derítenie valamilyen fontos ügyből kifolyólag, hogy ki az áruló. A fontos ügyön természetesen a világ jó sorsa vagy a megmaradása múlik, de többet az alkotók sem tudnak róla – ez tulajdonképpen érthető, hisz’ a kémek az álcázás nagymesterei. Az álcázás nagymestereiről pedig tök logikus, hogy az álcázás nagymestere készítsen kémfilmet, így eshetett a választás Steven Soderbergh-re, aki idestova három és fél évtizede (egészen pontosan az 1989-es Szex, hazugság, videó című kamuflázs óta) álcázza magát filmrendezőnek, s csinált is azóta közel ötven filmet (gondolom, fedősztoriként). De akkor miért épp’ ezen vagyunk fennakadva? Hisz’ nem is nekünk kell végignéznünk a filmet, hanem Michael Fassbendernek, aki különben is nagymester ebben – mármint a színészi játékot helyettesítő nézésben. Steven Soderbergh a művész ebbéli igyekezetét annyiban tudja segíteni, hogy ráad egy jó nagy szemüveget. A sok dolgáért méltán szeretett Cate Blanchett sajna nem tud ennyit sem segíteni, pedig ő a kémünk feleségét adja. Szimpla szakmai házasság az övék, az apa kém, az anya kémnő, szerencsére ennyire mélyen nem avatkozunk bele a családi életükbe, amelyet az a gyanú sem ingat meg, hogy a nagy titkot meglehet, épp Cate asszony adta ki. Találkozik is egy feltűnően orosz külsejű egyénnel a mindig gyanús Zürichben. Ez a film egy borzalom.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Varga Judit választása

Nem világos, milyen színjáték bontakozik ki szemünk előtt, az pedig végképp homályos egyelőre, végül hogyan döntenek: megteszik-e a „visszautasíthatatlan” ajánlatot, az érintett a tisztesség maradéka megőrzését választja vagy elfogadja az eddiginél is gátlástalanabb kézitusa katonájának szerepét a hatalomért.

Közel kétmilliárd forint vízdíjat követel az állam Miskolctól, a város bérlakásait adta fedezetként

A magyar állam 2023 végén úgy kapta meg ingyen a rezsicsökkentés miatt milliárdos hiányt halmozó MiVíz Kft.-t 24 milliárd forintos vagyonával, hogy konszolidációt ígértek Miskolcnak. Erre nem került sor, idén nyáron viszont benyújtotta 1,8 milliárdos ki nem fizetett vízdíj számláját a városnak. A törlesztés fedezeteként egy 2,2 milliárd forintra értékelt önkormányzati bérlakásos társasházát adta zálogba a fideszes városvezetés.

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).