Visszhang: lemez

Perfume Genius: Glory

Visszhang

Michael Alden Hadreas a zenei projektjét Tom Tykwer Parfüm című filmje után nevezte el.

Az 1981-es születésű amerikai dalszerző már kamaszkorában nyíltan felvállalta homoszexualitását, a középiskolai csordaszellem azonban nem tolerálta ezt, halálos fenyegetéseket kapott, végül nem is fejezte be tanulmányait. Ezeknek a nehéz éveknek az élményei Hadreas dalaiban gyakran visszatérnek. Törékeny és érzékeny art-popjára harmadik nagylemeze, a 2014-es Too Bright megjelenésekor figyelt fel a nagyközönség, népszerűsége az­óta töretlen.

A Perfume Genius utolsó nagyobb munkája, az Ugly Season egyértelműen a projekt határainak extrém feszegetéséről szólt. Lehet, hogy túlságosan is kimulatta magát ekkor a zenész, legalábbis erre enged következtetni, hogy a most megjelent új album első fele az életmű legkonvencionálisabb dalait tartalmazza. A nyitó It’s a Mirror akár egy fiókban maradt Elliott Smith-dal is lehetne, az Aldous Hardinggal közösen előadott No Front Teeth hipnotikus refrénje is meglepően rádióbarát. Hadreas a karrierje során most először a magányos molyolgatás helyett inkább a kollaborációra helyezte a hangsúlyt, és zenekarral dolgozott új szerzeményein. Talán ennek is köszönhető a Glory első felét átható fesztelen hangulat. Az album második felének kísérletezősebb attitűdje és sterilebb hangzása jobban emlékeztet a Perfume Genius korábbi anyagaira, az pedig csak a hallgató vérmérsékletétől és kalandvágyától függ, hogy melyik oldalra rezonál jobban.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.