Visszhang: lemez

Perfume Genius: Glory

Visszhang

Michael Alden Hadreas a zenei projektjét Tom Tykwer Parfüm című filmje után nevezte el.

Az 1981-es születésű amerikai dalszerző már kamaszkorában nyíltan felvállalta homoszexualitását, a középiskolai csordaszellem azonban nem tolerálta ezt, halálos fenyegetéseket kapott, végül nem is fejezte be tanulmányait. Ezeknek a nehéz éveknek az élményei Hadreas dalaiban gyakran visszatérnek. Törékeny és érzékeny art-popjára harmadik nagylemeze, a 2014-es Too Bright megjelenésekor figyelt fel a nagyközönség, népszerűsége az­óta töretlen.

A Perfume Genius utolsó nagyobb munkája, az Ugly Season egyértelműen a projekt határainak extrém feszegetéséről szólt. Lehet, hogy túlságosan is kimulatta magát ekkor a zenész, legalábbis erre enged következtetni, hogy a most megjelent új album első fele az életmű legkonvencionálisabb dalait tartalmazza. A nyitó It’s a Mirror akár egy fiókban maradt Elliott Smith-dal is lehetne, az Aldous Hardinggal közösen előadott No Front Teeth hipnotikus refrénje is meglepően rádióbarát. Hadreas a karrierje során most először a magányos molyolgatás helyett inkább a kollaborációra helyezte a hangsúlyt, és zenekarral dolgozott új szerzeményein. Talán ennek is köszönhető a Glory első felét átható fesztelen hangulat. Az album második felének kísérletezősebb attitűdje és sterilebb hangzása jobban emlékeztet a Perfume Genius korábbi anyagaira, az pedig csak a hallgató vérmérsékletétől és kalandvágyától függ, hogy melyik oldalra rezonál jobban.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.