Visszhang: lemez

Guided By Voices: La La Land

Visszhang

Robert Pollard hatvan felett sem képes lassítani. 

Az általa vezetett Guided By Voices a 2012-es újjáalakulása óta a 21. stúdiólemezét adja ki, ami még a legendásan termékeny dalszerző esetében is egészen feszes munkatempónak számít. A GBV csúcslemezei a 90-es évek közepén jelentek meg (Alien Lanes; Bee Thousand), és kicsit olyanok, mintha hanyagul összeállított válogatáskazetták lennének: a bombasztikus indie-slágerek között diktafonnal felvett zajok, töredékben maradt próbatermi csörömpölések is megférnek. A lo-fi megszólalást részben maga mögött hagyta azóta a zenekar, de a sokszínűség továbbra is jellemző rájuk.

Az nem állítható, hogy Pollard esetében soha nem megy a mennyiség a minőség rovására, de kevés olyan hatvanas éveiben járó rockzenész van, aki ennyi idő után sem nosztalgiázik, hanem folyamatosan építgeti be aktuális kattanásait a zenekarának világába. A most megjelent La La Land sem szakad el radikálisan a GBV legutóbbi lemezeinek hangulatától: ismét vannak kikacsintások a klasszikus progresszív rock felé, kifejezetten melankolikus pillanatok, és hagyományosabb GBV-dalok is, és ezúttal is az utóbbiak sikerültek a legemlékezetesebbre (Ballroom Etiquette; Cousin Jackie).

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.