Visszhang: film

Hang nélkül 2.

Visszhang

A Hang nélkül első részével John Krasinski elérte, ami keveseknek sikerült multiplex mozikban: befogta a nézők száját.

A hangra vadászó földönkívüliek megnémították a szereplőket, és a történetmesélésből is száműzték az auditív ingereket. Nem mellesleg pedig a nézők sem mertek rároppantani a popcornra.

A második részben a rendező kissé kinyitja az Abbott család klausztrofób életterét – a megözvegyült Evelyn (Emily Blunt) továbbmenekül frissen született és két idősebb gyermekével. Az apafigura-hiányt a morózus Emmett (Cillian Murphy) hivatott orvosolni, aki vonakodva befogadja a családot a menedékként szolgáló elhagyatott acélgyárba. A halott apa idealista és hősies hajlamait öröklő siket Regan (Millicent Simmonds) azonban hamar megbolygatja az átmeneti békét, amikor egy rádiójel nyomába ered…

A szereplők immár többet beszélnek, de a fojtott motyogás kevéssé segíti a megértést – a rendező jó érzékkel többet bíz a vizualitásra és a színészek fizikai játékára. Még gyakorlottabbá vált feszültségkeltésben is: egészen bravúrosan épít kettős, de akár háromszoros, párhuzamosan futó akciójeleneteket is. A horrorok többségével ellentétben a filmben nem használja túl a hangeffektes ijesztgetést (bár egy-két velőtrázó pillanat azért akad). Jól megírt, szerethető figurák nélkül nem lenne kiért izgulni. Krasinski pedig remekel a néhány jellegzetes vonással megrajzolt és (kissé pátoszos) jellemfejlődésre képes karakterek írásában. A Hang nélkül 2. tömör, feszült és szórakoztató. Méltó folytatás.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.