Visszhang: film

Hogyan robbants csővezetéket

  • 2024. március 26.

Visszhang

A filmben pontosan az van, amit a címe mond.

Tájékoztatást kapunk bombakészítés és -elhelyezés, menekülési útvonalak biztosítása stb. tárgykörökben akkurátus részletességgel. Akinek nem volna világos, hogy egy olajvezeték használhatatlanná tétele mennyiben járul hozzá bolygónk klímájának megmentéséhez, az kifejezetten biztatva is van a film végén hasonló cselekmény elkövetésére. Egy vezeték nem vezeték, de ha összefogunk (elvtársak!), és egyre többen állunk ellen, akkor „nem lesz a tőke úr mirajtunk”, viszont „a föld fog sarkából kidőlni”. Ajaj! Konkrétan – a szélsőbalos eszmékkel minden tekintetben összevethető – ökoterrorizmus dicsőítése van itt előadva egy nagy meg több kicsi (flashback-) történetben.

Az emberiség jövőjéért igen agresszíven aggódó (nyilván fotómodellek közül castingolt) csapat minden egyes tagja valamilyen kisebbséget reprezentál (fekete, indián, latinó, leszbikus, drogos, kisemmizett farmer), akik egyúttal a civilizáció károsultjai is (kinek a családját vitte el az olaj, kinek a földjét sajátították ki, van, aki degeneratív betegségben szenved stb.). Az alkotók nyilván nincsenek tudatában, hogy az állatorvosi lovat idéző sérültséghalmozás és az egysíkú, folyton „jól megmondó” üzemmódban funkcionáló figurák, és pláne az ajánlott „megoldás” éppen a klímakatasztrófa nagyon is komoly problémáját üresítik ki. Azt, hogy ezek a „hősök” netán terroristák volnának, azzal intézi el a film, hogy a maguk idejében Martin Luther Kinget, sőt Jézust is terroristának tekintették. Orvost! Orvost!

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."