Visszhang: tévésorozat

Palm Royale

Visszhang

Kristen Wiig a maga glamúrtalanságában is valóságos őstehetség, aki, ha nem is behozta – hiszen ki ismeri egy vicc eredetét –, de népszerűvé tette a kínos női humort a vásznon (és a képernyőn).

Az SNL-ben vaskos rutint szerzett színésznő ugyan számos különböző szerepet eljátszott már, de legtöbbször nem tud (mert nem akar) szabadulni a kellemetlen szituációkban fejét csirkeként kapkodó, zavarában idétlenkedő nő figurájától, és amíg ezt ilyen remekül hozza, addig egy szavunk sem lehet. Legújabb sorozatát is izgatott zavartsággal fogadja a néző, minden jelenetben készülve a jól ismert húzásokra, és nem is csalódik. Ugyanakkor ezúttal egy szimpla vígjátéknál sokkal szövevényesebb – bár a szórakoztatást így is elsődlegesen megcélzó – produkciót kapunk.

Maxine élete álma, hogy bekerüljön a Palm Royale nevű klubba, de nincs szponzora a nagyravágyó tervhez. A láthatóan neurotikus nőt azonban sem az ép ész, sem az erkölcs láncai nem kötik célja elérésében, ami jókora előnyhöz juttatja őt a jó modorba és elitlétbe szorult trófea feleségekhez képest. Összebarátkozik a klub egyik megbecsült tagjával, és igyekszik mindent megtenni, hogy nélkülözhetetlen legyen, ám ebben a világban az átlagembernek bizony igen sötét dolgokat kell tennie ahhoz, hogy elfogadják.

1969 Amerikája a lehetőségek tárháza, minden változik, a feminizmus betörni készül a falakon, egy öregedő szépségkirálynő pedig patkányként próbál felkapaszkodni az arisztokrácia süllyedő hajójára. A szatíra mint mindig, most is jól áll a színésznőnek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.

Dőlve halnak

Lóhalálában terjesztették be és fogadták el egy salátatörvénybe csomagolva a védett erdők könnyebb letarolását lehetővé tevő módosításokat a kormánypárti képviselők. Az erdőkért aggódó szakemberek is csak találgatnak, kinek sürgős a várható erdőirtás.