lemez

Jeff Rosenstock: HELL­MODE

Visszhang

Az amerikai Jeff Rosenstock a 2000-es években Bomb The Music Industry! nevű projektjével vált ismertté, amely a nevéhez hűen kerülte a karrierépítés szokványos útjait.

A punkot a skától a szintipopig az égvilágon mindennel vegyítő BTMI! lemezeit ingyen lehetett letölteni, pólóeladás helyett ingyen stencilezték a rajongók ruháit, a zenekar tagsága állandóan változott, de az is előfordult, hogy Rosenstock csupán egy iPod segítségével adta elő dalait. Az együttes 2014-ben adta utolsó koncertjét, innentől pedig Rosenstock hivatalosan is szólóelő­adóvá vált, de ahogyan sejthető volt, zenéje nem sokat változott, inkább egyfajta logisztikai újratervezés volt ez.

A BTMI!-re jellemző káosz megszűntével Rosenstock lemezei fegyelmezettebbek és koncepciózusabbak lettek, így jóval nagyobb közönséget is tudott megszólítani. A most megjelent HELLMODE hangulatában változatosabb, mint a dalszerző előző lemeze, a NO DREAM, amelyen egy másodpercig sem lépett le a torzító pedálról. Az új anyag keresztmetszete Rosenstock eddigi munkásságának: a szöveghadarós-együttkiabálós himnuszoktól az akusztikus gitáros balladákig a teljes fegyvertárát felvonultatja ezen az albumon, a Liked U Better pedig karrierjének talán legnagyobb slágere. Lendülete és vitalitása még mindig töretlen, és ez akkor is így van, ha az önmarcangolásra hajlamos Rosenstock a szokottnál kissé melankolikusabb az új lemezén.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.