Visszhang: film

Kivérző szerelem

  • 2024. július 17.

Visszhang

Egy igazi macsó film fő jellemzője (túl a durvaságon, agresszivitáson, szexizmuson stb.) az, hogy a szcenárióban felvetett konfliktus megoldása mindig erőszakos.

A hős a legerősebb, legjobb fegyverforgató, neki van a legkeményebb álla, ökle, miegyebe. Nos, ez a nők dominálta film pont ilyen.

A lapos bosszúsztoriban a konditerem egyszemélyes alkalmazottjaként dolgozó Lou (Kristen Stewart) gusztustalan férfiak helyett a mutatós testépítő nővel, Jackie-vel (Katy O’Brian) kezd viszonyt. Lou asszonyverő sógorának feltrancsírozását még kedves meglepetésnek szánja Jackie, Lou szörnyülködik is picit, ám az elégetésére vonatkozó kreatív ötlet már tőle származik, és azt sem bánja, ha leszámolnak a csúnya gyermekkoráért, továbbá a környék kiskirályaként minden más bajért felelős apjával. A zárlatban pedig már maga végez egy férfiakkal paktálni hajlandó csajszival. Úgyhogy van fejlődés. A női nem nevében fogalmazott kiáltvány veleje az, hogy elég volt a férfiuralomból, legyünk a férfiaknál is brutálisabbak, vérszomjasabbak, szexistábbak. Fontos a leszbikus szerelem felsőbbrendűségét hangsúlyozó szenvedélyes, intim ágyjelenetek szem­beállítása a férfiak által eltorzult arccal és undorító zihálással elkövetett, lélektelen dugással. A mű csöpög a gyűlölettől: egyetlenegy közepesen ellenszenves férfialak sincs a filmben, kizárólag nagyon visszataszító nyomorultakat látunk, akik megérdemlik sorsukat.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.