Visszhang: film

Kivérző szerelem

  • 2024. július 17.

Visszhang

Egy igazi macsó film fő jellemzője (túl a durvaságon, agresszivitáson, szexizmuson stb.) az, hogy a szcenárióban felvetett konfliktus megoldása mindig erőszakos.

A hős a legerősebb, legjobb fegyverforgató, neki van a legkeményebb álla, ökle, miegyebe. Nos, ez a nők dominálta film pont ilyen.

A lapos bosszúsztoriban a konditerem egyszemélyes alkalmazottjaként dolgozó Lou (Kristen Stewart) gusztustalan férfiak helyett a mutatós testépítő nővel, Jackie-vel (Katy O’Brian) kezd viszonyt. Lou asszonyverő sógorának feltrancsírozását még kedves meglepetésnek szánja Jackie, Lou szörnyülködik is picit, ám az elégetésére vonatkozó kreatív ötlet már tőle származik, és azt sem bánja, ha leszámolnak a csúnya gyermekkoráért, továbbá a környék kiskirályaként minden más bajért felelős apjával. A zárlatban pedig már maga végez egy férfiakkal paktálni hajlandó csajszival. Úgyhogy van fejlődés. A női nem nevében fogalmazott kiáltvány veleje az, hogy elég volt a férfiuralomból, legyünk a férfiaknál is brutálisabbak, vérszomjasabbak, szexistábbak. Fontos a leszbikus szerelem felsőbbrendűségét hangsúlyozó szenvedélyes, intim ágyjelenetek szem­beállítása a férfiak által eltorzult arccal és undorító zihálással elkövetett, lélektelen dugással. A mű csöpög a gyűlölettől: egyetlenegy közepesen ellenszenves férfialak sincs a filmben, kizárólag nagyon visszataszító nyomorultakat látunk, akik megérdemlik sorsukat.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.