Visszhang: koncert 

Kurt Elling és Charlie Hunter

Visszhang

Együttesük két zenei világ határán cövekelt le, és mindkettőből behozzák a legjobb dolgokat.

 Az amerikai Kurt Elling groove-os dolgokkal kísérletezett, amelyből végül egy óriási siker kerekedett, amikor egy kvartett élén kiadta a SuperBlue című lemezt két éve. Fő partnere azóta a mindenevő, csodabogár bluesgitáros, Charlie Hunter. Elling mindig is nyitott volt, de azért a mainstream jazz és az akusztikus felállás alapozta meg státuszát, Grammy- és egyéb díjait. Az egyik legjobb, legmegbízhatóbb, csúcsszintű jazzénekes volt, aki inkább a magas kultúrához húzott – például megzenésített versekkel –, és korábbi hazai fellépései is ilyennek mutatták. De a stílusváltás jegyében Hunterrel egy EP és egy friss album is megjelent már, naptáruk szinte egész évre tele van. Ellenállhatatlan, sűrű, tüzes és vérlázító funkyt nyomnak, két, Hunterhez hasonlóan mindenevő, de a dögös lüktetésért élő és haló muzsikussal: Kenny Banks Jr billentyűssel, és az óraműszerű, de nagyfeszültségű Marcus Finnie dobossal. Velük az aznapi második koncert első pillanatától Elling odahagyta régebben nyilvánvaló modorosságát, konferanszait és szöveges betéteit a stand-uphoz közelítette, táncikált, ugrált, pörgött, és főleg virtuózan kihasználta mindig átütő, érces baritonja összes képességét. Neki ilyen szempontból jót tett a nehéz időszak, nemcsak túlélte a járványt és következményeit, hanem az eddig nélkülözött őszinte lazaságot is magáévá tette, és kiváló zenekarával a funky és a jazz határvizeiben lubickol.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.