Visszhang: koncert 

Kurt Elling és Charlie Hunter

Visszhang

Együttesük két zenei világ határán cövekelt le, és mindkettőből behozzák a legjobb dolgokat.

 Az amerikai Kurt Elling groove-os dolgokkal kísérletezett, amelyből végül egy óriási siker kerekedett, amikor egy kvartett élén kiadta a SuperBlue című lemezt két éve. Fő partnere azóta a mindenevő, csodabogár bluesgitáros, Charlie Hunter. Elling mindig is nyitott volt, de azért a mainstream jazz és az akusztikus felállás alapozta meg státuszát, Grammy- és egyéb díjait. Az egyik legjobb, legmegbízhatóbb, csúcsszintű jazzénekes volt, aki inkább a magas kultúrához húzott – például megzenésített versekkel –, és korábbi hazai fellépései is ilyennek mutatták. De a stílusváltás jegyében Hunterrel egy EP és egy friss album is megjelent már, naptáruk szinte egész évre tele van. Ellenállhatatlan, sűrű, tüzes és vérlázító funkyt nyomnak, két, Hunterhez hasonlóan mindenevő, de a dögös lüktetésért élő és haló muzsikussal: Kenny Banks Jr billentyűssel, és az óraműszerű, de nagyfeszültségű Marcus Finnie dobossal. Velük az aznapi második koncert első pillanatától Elling odahagyta régebben nyilvánvaló modorosságát, konferanszait és szöveges betéteit a stand-uphoz közelítette, táncikált, ugrált, pörgött, és főleg virtuózan kihasználta mindig átütő, érces baritonja összes képességét. Neki ilyen szempontból jót tett a nehéz időszak, nemcsak túlélte a járványt és következményeit, hanem az eddig nélkülözött őszinte lazaságot is magáévá tette, és kiváló zenekarával a funky és a jazz határvizeiben lubickol.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.