Visszhang: színház

Legjobban a nőktől féltem

Visszhang

A színpad középpontjába Georgita Máté Dezső rendező egy DJ-pultot tett.

Mögötte Dékány Barnabás keveri a zenét, de ő hozza még a női „komponens” szövegeit is, olykor mintha „loopolna”. Közben pedig folyamatosan tolja mindezzel párhuzamosan, azaz filozofál, válaszol és reagál, lenyom egy monológot vagy éppen csak mozog magában. (Horváth András Dezsőnek az előadás alapjául szolgáló regényét Deés Enikő alkalmazta színpadra.)

Dékány remekül hozza a harmincas útkeresőt, a budapesti underground bárokban tanyázó értelmiségi archetípusát, akit a mai lányok szinte bedarálnak. Az örökérvényű kérdés feszíti: mire gondolnak, és mit akarnak úgy általában a nők? Fogalma sincs, és ez harcképtelenné teszi. A félelmei, szorongásai eredőjét persze egészen a kisgyermekkori apa-fia kapcsolatra vezeti vissza. Aztán (persze csak hangban) megjelenik egy élemedett korú szexológus, Magdi néni, akivel Dékány újságíróként interjúszituációban kerül össze, de váratlan kanyarral beleszalad az asszony jó tanácsaiba is. Olyasmikbe, hogy gyógyírként feküdjön le talán egy hivatásossal. A keretes történet majdnem végig egy nagy visszatekintés, amit a Vadmacska nevű nővel töltött légyott generál.

E kísérletező előadás ereje az egyszemélyes előadásoknál ritka színésztechnikai bravúrokban mutatkozik meg, de maga a darab szövege is jól működik: itt és most játszódik, és humorral operál. Azokat is meg tudja szólítani, akiknek nem a nőzés az elsődleges problémájuk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.