Visszhang: koncert

The Jesus and Mary Chain

Visszhang

Először úgy volt, hogy a Reid fivérek interjút adnak, de ez sajnos meghiúsul.

A derék skótoknak külön backstage jár, lényegében megközelíthetetlenek. Így marad a koncertélmény, valamint a leghangulatosabb hazai fesztiválhelyszín rövid feltérképezése. A Fekete Zaj nagyon szép helyen fekszik, a közvetlen területén három színpad található, de van egy-két külső toldaléka is. A kisebb színpadokon belepillantunk Boebeck, a Tenger és a Maustetytöt fellépésébe – a finn indie-pop lányduó ezzel a névvel valószínűleg nem fog nagy nemzetközi karriert befutni. A Jesus and Mary Chain fél 10-kor indítja első magyarországi fellépését a felkelő szuperhold megvilágításában. Jim Reid keveset szól a közönséghez és továbbra is igazolja, hogy 40 évnyi tapasztalat ide vagy oda, ő az egyik legintrovertáltabb frontember a könnyűzene történetében. Bátyja, a 65 évesen is boglyahajú William szokás szerint hátrébb pozicionálja magát, a Jesus feliratú erősítők elé, a minél erőteljesebb gitártorzítás érdekében. A három kísérő zenésszel fellépő testvérpárt különösebben nem hatja meg, hogy először járnak erre: bőven játszanak a Glasgow Eyes című idei új albumról, csak szolidan adagolva a klasszikusokat. Hozzák a megszokott magas színvonalat, és a vége felé még egy meglepetés is belefér: Jim a Just Like Honey című slágert Beck Zoli lányával, azaz Boebeckkel adja elő duettben.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”