Visszhang: lemez

Marika Hackman: Big Sigh

Visszhang

A félig finn, félig brit Marika Hackman tíz évvel ezelőtt jelentette meg debütáló lemezét.

A lemez az Alt-J állandó producerével, Charlie Andrew-val készült. Hackman még csak a húszas éveinek legelején járt akkor, de már legelső, sötét atmoszférájú art-pop dalaival is megmutatta, hogy ő nemcsak egy újabb szomorkás énekes-dalszerző, hanem sokkal komolyabb vízióval bír. A következő két albumán (I’m not Your Man, 2017; Any Human Friend, 2019) felszabadultabb oldalát hallhattuk, és az alternatív rock és az elektronika irányába is bátran kalandozott, de a pandémia alatt az addig meglehetősen termékeny énekes komoly alkotói válságba került. 2020-ban kiadott egy feldolgozáslemezt, az új anyagával pedig annyira nem haladt, hogy egy nyilatkozata szerint sokszor attól tartott, hogy soha nem fog újra írni. A gát aztán átszakadt, de a Big Sigh így is lassan, több mint két éven át készült. Ha szerzőként nem is indult nagyon magabiztosan a folyamat, producerként annál inkább magára talált Hackman: ez az első albuma, amelyet saját maga gondozott némi külső segítséggel. Nem a legkönnyebben fogyasztható lemeze; van rajta két egészen slágeres dal (No Caffeine, Slime), de a többi lassan, méltóságteljesen hömpölyög, a rendre belépő kamarazenekar pedig fokozza a melankolikus hangulatot. Marika Hackman eddigi anyagain sem kedvelte az állóvizet, a Big Sigh viszont határozottan új fejezetet nyitott az életműben: csendesebbé és merengősebbé vált a zenéje.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.