Visszhang: film

Maxton Hall – A világ, ami elválaszt

Visszhang

Imádjuk gyűlölni a gazdagokat.

(Élősködők, Tőrbe ejtve, A szomorúság háromszöge), imádjuk imádni őket (A pletykafészek, Bridgerton), de a legjobban persze a kettőt együtt szeretjük (Saltburn, A tehetséges Mr. Ripley, Utódlás). A Dark forgatókönyvéért is felelős Daphne Ferraro (és az eredeti ponyvát szerző Mona Kasten) megérzett valamicskét a korszellemből: kicsit szelídebben vájkálnak a tinik titkos szexuális kalandjaiban (mint azt tette az Eufória vagy a Riverdale), de hagyják magukat megihletni az osztálykülönbségeken átívelő szerelemtől (annyit persze nem adnak a nüanszokra, mint az Egy nap). Ha jól kevernék az innen-onnan elcsent összetevőket, egészen szórakoztató eszképizmus is kerekedhetne a Maxton Hallból.

Az alaphelyzet senkit sem fog meglepni: Ruby (Harriet Herbig-Matten) tehetséges, de szegény ösztöndíjas diák a patinás Maxton Hall középiskolában. Minden vágya bejutni az Oxfordra. Jamesnek (Damian Hardung) viszont életé­ben semmiért sem kellett megdolgoznia, hála adoniszi külsejének és szülei vagyonának. A két fiatal útja keresztezi egymást – először ellenségekként –, de a megvetéstől izzó szóváltások hamar flörtölésbe fordulnak… Mindez ezredjére is szexi és szórakoztató lenne, ha az alakításokba kicsit több élet szorult volna. A színészgárda enervált, és fájdalom, de a két főszereplő között sem repkednek a szikrák. Nevetni leginkább csak kínunkban tudunk, főleg a német szerző elképzelte brit elitiskola miliőjén. Inkább nézzük újra századjára A pletykafészket.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."