Visszhang: film

Milli Vanilli – Az évszázad botránya

  • 2024. május 1.

Visszhang

A playbackre tátogó kamuegyüttes csúfos véget ért története iránt nagy az érdeklődés.

Luke Korem: Milli Vanilli című dokumentumfilmje és Simon Verhoeven szóban forgó játékfilmje is Fab és Rob, a két csóringer háttértáncosból lett világsztár tündöklését és bukását próbálja felidézni.

A Boney M.-et létrehozó és befuttató zenei producer, Frank Farian következő nagy dobása a Milli Vanilli volt a nyolcvanas évek végén. Ám a Boney M. tagjai tudtak énekelni (a három nő legalábbis) és koncerteken a saját hangjukra tátogtak, a duó viszont csak imitálta az éneklést, hogy atletikus szépfiúkként megtestesítsék a cinikus producer (üzlet)filozófiáját, mely szerint a közönség a szemével hallgat. És a nagyon alulról jött fiúk összekeverték magukat a szerepükkel. Elhitték, hogy tényleg azok, akiknek látszanak. Megzsarolták Fariant, aki erre válaszul leleplezte az egész trükköt, és jött a zuhanás. A szemérmetlen kihasználás példázata és az érdemtelen siker jellemtorzító hatásáról szóló értekezés egyensúlyban van a dokuban: utóbbiról a ki nem érdemelt Grammy-díj átvételét követő eset tanúskodik, amikor elhajtották a gratulálni készülő Paul McCartney-t. Ezzel szemben a bukás után a padlóról felállni nem tudó, nincstelen junkie-ként elhunyt, és így az eset áldozatának joggal tekinthető Rob testvére közreműködésével készült játékfilm felmenti a két, sikertől megrészegült fiatalembert, egyféle szabadságharcnak láttatva azt a képesség hiányában nyilvánvalóan vállalhatatlan törekvést, hogy a valóságban is ők énekeljenek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."