Visszhang: film

Milli Vanilli – Az évszázad botránya

  • 2024. május 1.

Visszhang

A playbackre tátogó kamuegyüttes csúfos véget ért története iránt nagy az érdeklődés.

Luke Korem: Milli Vanilli című dokumentumfilmje és Simon Verhoeven szóban forgó játékfilmje is Fab és Rob, a két csóringer háttértáncosból lett világsztár tündöklését és bukását próbálja felidézni.

A Boney M.-et létrehozó és befuttató zenei producer, Frank Farian következő nagy dobása a Milli Vanilli volt a nyolcvanas évek végén. Ám a Boney M. tagjai tudtak énekelni (a három nő legalábbis) és koncerteken a saját hangjukra tátogtak, a duó viszont csak imitálta az éneklést, hogy atletikus szépfiúkként megtestesítsék a cinikus producer (üzlet)filozófiáját, mely szerint a közönség a szemével hallgat. És a nagyon alulról jött fiúk összekeverték magukat a szerepükkel. Elhitték, hogy tényleg azok, akiknek látszanak. Megzsarolták Fariant, aki erre válaszul leleplezte az egész trükköt, és jött a zuhanás. A szemérmetlen kihasználás példázata és az érdemtelen siker jellemtorzító hatásáról szóló értekezés egyensúlyban van a dokuban: utóbbiról a ki nem érdemelt Grammy-díj átvételét követő eset tanúskodik, amikor elhajtották a gratulálni készülő Paul McCartney-t. Ezzel szemben a bukás után a padlóról felállni nem tudó, nincstelen junkie-ként elhunyt, és így az eset áldozatának joggal tekinthető Rob testvére közreműködésével készült játékfilm felmenti a két, sikertől megrészegült fiatalembert, egyféle szabadságharcnak láttatva azt a képesség hiányában nyilvánvalóan vállalhatatlan törekvést, hogy a valóságban is ők énekeljenek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.