Visszhang: film

Challengers

Visszhang

Luca Guadagnino filmjeire nem lehet nem odanézni

Jellemzően olyan témákat boncolgatnak, amelyekről pont annyira nem tudjuk levenni a szemünket, amennyire tabusítva vannak. Ezúttal egy szerelmi háromszög kiteljesedését kukkolhatjuk, ám a Challengersben a testiség a legkisebb obszcenitás.

Az álomtestű teniszlegenda (Zendaya), elmondása szerint ugyan nem szeretne a két sporttársa (Josh O’Connor és Mike Faist) közé állni, de azért némi csigázás után felajánlja nekik, hogy aki a másnapi versenyt megnyeri, annak nem csak a győztes mosoly ül majd az arcára. A fiúk azonnal rivalizálni kezdenek, s ez, ahogy kell, tönkre is teszi a barátságukat. A hatalmi harcokban elnyűtt páros több mint tíz évvel a történtek után újra találkozik egy mindent eldöntő meccsen.

A szex közben is hajcsárként viselkedő munkaalkoholista, aki a férfiak testén át is csak a sikert hajszolja, önmagában megérne egy misét, de itt nem csak a két kobra, a vipera is kígyót melenget a keblén. A szex ugyanis, csakúgy, mint a barátság vagy a szerelem, csupán a kontroll, a birtoklás egy-egy formája ebben a görög mitológiai szintekre emelkedő elfajzástörténetben. A felek (harmadok) szemérmetlenül lakmároznak egymásból, ki a pénzt, ki a meg nem élt álmokat, ki a tehetséget akarva magában érezni a másikból. Persze érthető a marketing motivációja, de fölöslegesnek tűnik a mozit a beharangozott édes hármassal reklámozni, a három túllelkesült tini futó nyalakodása ugyanis nemcsak a film szempontjából, de látványra is a legkevésbé izgató része az eseményeknek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.