Visszhang: film

Mind idegenek vagyunk

  • SzSz
  • 2024. április 24.

Visszhang

A világtól elidegenedett, magányos filmes hősök lelőhelye filmes tapasztalataink szerint elsősorban a metropoliszok, illetve a kertvárosok.

A Mind idegenek vagyunkban mindkét helyszín megjelenik: főhőse, a forgatókönyvíró Adam egy elhagyatottnak tűnő londoni lakótömb talán egyetlen lakója, akit még mindig vidéki gyerekkorának emléke gyötör. Mindössze 12 éves volt, amikor a szülei autóbalesetben meghaltak. Egy este azonban egy másik ablakban is fényt lát, majd rövidesen megismerkedik a kapatos Harryvel, akivel románcba bonyolódik. Adam meglátogatja a házat, ahol egykor felnőtt, és meglepetésére ott találja szüleit, akik pont olyan idősek és épp úgy néznek ki, ahogy gyerekként emlékezett rájuk. Nemcsak a Harryhez fűződő meseszerű viszonya, de a családjával folytatott mágikus beszélgetései is folytatódnak – egész addig, amíg szembe nem néz a valósággal.

Andrew Haigh filmje egy visszafogott dráma, amelyben látszólag semmi nem történik, valójában azonban a feje tetejére áll a főszereplő világa. Valószínűleg a néző is hasonló élményen megy majd keresztül. Van, akit a tapogatózó romantika, míg mást a tragikus múlt máig érezhető hatása érinthet meg, hiszen mind voltunk szerelmesek, vagy vesztettünk el valakit, aki soha nem lehetett tanúja annak, hogy milyen emberré váltunk. Haigh minderre az érzelmileg túlfűtött helyzet meleg figuráival további rétegeket pakol, fő- (Andrew Scott, Paul Mescal) és mellékszereplői (Jamie Bell, Claire Foy) pedig hibátlan alakítást nyújtanak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.