Visszhang: film

Mind idegenek vagyunk

  • SzSz
  • 2024. április 24.

Visszhang

A világtól elidegenedett, magányos filmes hősök lelőhelye filmes tapasztalataink szerint elsősorban a metropoliszok, illetve a kertvárosok.

A Mind idegenek vagyunkban mindkét helyszín megjelenik: főhőse, a forgatókönyvíró Adam egy elhagyatottnak tűnő londoni lakótömb talán egyetlen lakója, akit még mindig vidéki gyerekkorának emléke gyötör. Mindössze 12 éves volt, amikor a szülei autóbalesetben meghaltak. Egy este azonban egy másik ablakban is fényt lát, majd rövidesen megismerkedik a kapatos Harryvel, akivel románcba bonyolódik. Adam meglátogatja a házat, ahol egykor felnőtt, és meglepetésére ott találja szüleit, akik pont olyan idősek és épp úgy néznek ki, ahogy gyerekként emlékezett rájuk. Nemcsak a Harryhez fűződő meseszerű viszonya, de a családjával folytatott mágikus beszélgetései is folytatódnak – egész addig, amíg szembe nem néz a valósággal.

Andrew Haigh filmje egy visszafogott dráma, amelyben látszólag semmi nem történik, valójában azonban a feje tetejére áll a főszereplő világa. Valószínűleg a néző is hasonló élményen megy majd keresztül. Van, akit a tapogatózó romantika, míg mást a tragikus múlt máig érezhető hatása érinthet meg, hiszen mind voltunk szerelmesek, vagy vesztettünk el valakit, aki soha nem lehetett tanúja annak, hogy milyen emberré váltunk. Haigh minderre az érzelmileg túlfűtött helyzet meleg figuráival további rétegeket pakol, fő- (Andrew Scott, Paul Mescal) és mellékszereplői (Jamie Bell, Claire Foy) pedig hibátlan alakítást nyújtanak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.