Visszhang: film

Minden idők legelképesztőbb sörfuvarja

  • SzSz
  • 2022. november 2.

Visszhang

A háborúban hazai sört vinni a fronton harcoló gyerekkori haveroknak – olyan sztorinak hangzik, ami csak egy amerikainak juthatna eszébe.

Vagy épp egy olyannak, amiből csak a Dumb és Dumber – Dilibogyókkal és hasonló eszement vígjátékokkal hírnevet szerző Peter Farrelly készítene filmet. Esetleg egy kreatív sörreklámnak. Mindhárom feltételezés helyes, ahogy a mozi is büszkén hirdeti magáról, hogy „igaz történet alapján” készült.

Az elmúlt pár év egyik szembetűnő trendje, hogy a 90-es, 2000-es évek legnagyobb nevettetői szép sorban megkomolyodtak – de persze mint minden, ez is Chaplinig vezethető vissza. Steve Carrell, Adam Sandler és Jim Carrey is szívesebben drámázik manapság; Todd Phillips rendező (Sulihuligánok, Cool túra) a vakbélgyulladásnál is komolyabb Jokerrel ért a csúcsra; nem beszélve Adam McKayről, aki a Tesó-tusa- és Taplógáz-szerű vígjátékokat hagyta maga mögött olyan Oscar-kedvencekért, mint A nagy dobás, vagy az Alelnök. Peter Farrelly karrierje is pont ilyen utat járt be: fivérével, Bobby Farrellyvel komoly hatást gyakoroltak a filmes és közízlésre olyan komédiákkal, mint a Keresd a nőt! vagy az Én és én meg az Irén. Aztán elhagyta tesóját, és ő is komolykodni kezdett: a 2018-as Zöld könyv: Útmutató az élethez három Oscart, köztük a legjobb film díját is hazavitte.

A Minden idők legelképesztőbb sörfuvarjával Farrelly visszatér régi terepére, a vígjátékok közé, de fél kézzel még ragaszkodik ahhoz a tanmesejelleghez, amelyet a Zöld könyvben csúcsra járatott. A film John „Chickie” Donohue-ról szól, aki a háború kellős közepén úgy dönt, meglátogatja Vietnamban harcoló haverjait – és visz nekik egy táskányi Pabst Blue Ribbont, amely a munká­sok olcsó itala, egyben Amerika jelképe. A sztoriból először maga a sörmárka készített rövid dokumentumfilmet 2015-ben, majd öt évvel később Chickie könyvformában is megírta.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.