Visszhang: tévésorozat

Mo világa

Visszhang

A család még Mo gyerekkorában menekült Kuvaitból Texasba, s azóta is papírok nélkül élnek, így a férfi számára a menekülés máig nem ért véget.

Közben igyekszik mindenkinek eleget tenni: muszlim anyjának, aki a vallás és a hagyományok tiszteletét várja tőle, mexikói barátnőjének, aki a kereszténység és a szabadabb élet felé húzza, az országnak, amely – még ha illegalitásban is, de – otthont biztosít neki, és leginkább elhunyt apjának, akihez, úgy érzi, sosem érhet fel igazán. Ahhoz, hogy Mo ebbéli terhei alatt mégis a maga ikonikus vidámságával és reményteliségével tudjon a jövőbe tekinteni, szüksége van némi tompításra.

Vajon a streaming szolgáltató mindig is tudta, hogy hogyan kell a rassz- és vallásbéli diverzitást anélkül megjeleníteni, hogy irritációt okozna a nézőnek vagy a vaktában lövöldöző üzletpolitikájuk vitt be egy véletlen találatot? Akárhogy is, a siker kulcsa valószínűleg az az autentikus megközelítés, amellyel az író-rendező-főszereplő Mohammad Amer kikerüli a cultural appropriation csapdáit. Persze nem merülünk el túl mélyen az iszlám szokásokban, de a stand-upos Amer életrajzi elemekkel dúsított szériája némi arab nyelvhasználattal, kevés házi olívaolajjal és persze jó adag szituációs humorral felül tud emelkedni a bombakészítős, varázsszőnyeges poénokon. Szerencsére az érzékenyítés nem megy az élvezhetőség rovására: a sorozat fordulatos cselekménnyel és Mo szeretni való személyiségével szimpla dramedyként is képes megállni a helyét.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.