Visszhang: koncert

Monastery

  • Tóth Béla István
  • 2025. március 5.

Visszhang

Ők adták ki ’92-ben az első hivatalos magyarországi death metal lemezt.

Annak alapján, amit a zalaegerszegi Monastery zenekarról tudni lehet és érdemes, joggal hihettük, hogy a 35 éves jubileumi koncertjük a Dürer nagytermében lesz, de őszintén szólva még a kisterem sem telt meg rendesen, ráadásul a három előzenekar (Kint a Bárány, a Devoid és az Old Remorse) koncertjén a hangulat is csak pislákolt. A 2020 óta újra aktív és valósággal megtáltosodott Monastery azonban olyan műsort adott, amely annak ellenére, hogy rétegzene, több elismerést érdemel. Ők persze egyáltalán nem foglalkoztak ezzel, ugyanolyan elánnal játszották a számaikat, mintha most is az Atheist, a Cryptopsy vagy a Belphegor nemzetközi turnéján adnák elő azokat, ahogy korábban, estéről estére, sok száz ember előtt.

A rövid intrót követően a Faceless Nothinggal indítottak a 2023-as >From Blood lemezről. Már ez egymagában több energiát szabadított fel, mint az előzenekarok összes száma együttvéve. Játszották ugyan a klasszikus címadó dalt (Far from Christ) az említett ’92-es debütlemezről, a Fall Apart single-t és pár szerzeményt a 2020-as Divine Damnationről, de a tizenkét számos műsor fő részét mégis a >From Blood dalai alkották, végül aztán a Greed Killing című, Napalm Death-feldolgozással zártak.

Ritkán hallani ilyen precíz, jól összeválogatott dalokból álló, egy-egy számon belül is feszültséget keltő műsort, amelynek az erejét a dalok közt bejátszott finom átkötők csak még tovább fokozzák.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

A gépben feszít az erő

  • - minek -
A kanadai performer-zenész-költő, Marie Davidson jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.

Kiágyazódás az autokráciából

  • Fleck Zoltán

Királyi út nincs. A sötét és büdös autokrá­ciából szűk, bizonytalan ösvények, apró lépé­sek vezetnek ki. Bármennyire is türelmetlenek vagyunk, meg kell becsülnünk ezeket; sok kis elmozdulás adhat lendületet a demokratikus fordulathoz.