Annak alapján, amit a zalaegerszegi Monastery zenekarról tudni lehet és érdemes, joggal hihettük, hogy a 35 éves jubileumi koncertjük a Dürer nagytermében lesz, de őszintén szólva még a kisterem sem telt meg rendesen, ráadásul a három előzenekar (Kint a Bárány, a Devoid és az Old Remorse) koncertjén a hangulat is csak pislákolt. A 2020 óta újra aktív és valósággal megtáltosodott Monastery azonban olyan műsort adott, amely annak ellenére, hogy rétegzene, több elismerést érdemel. Ők persze egyáltalán nem foglalkoztak ezzel, ugyanolyan elánnal játszották a számaikat, mintha most is az Atheist, a Cryptopsy vagy a Belphegor nemzetközi turnéján adnák elő azokat, ahogy korábban, estéről estére, sok száz ember előtt.
A rövid intrót követően a Faceless Nothinggal indítottak a 2023-as >From Blood lemezről. Már ez egymagában több energiát szabadított fel, mint az előzenekarok összes száma együttvéve. Játszották ugyan a klasszikus címadó dalt (Far from Christ) az említett ’92-es debütlemezről, a Fall Apart single-t és pár szerzeményt a 2020-as Divine Damnationről, de a tizenkét számos műsor fő részét mégis a >From Blood dalai alkották, végül aztán a Greed Killing című, Napalm Death-feldolgozással zártak.
Ritkán hallani ilyen precíz, jól összeválogatott dalokból álló, egy-egy számon belül is feszültséget keltő műsort, amelynek az erejét a dalok közt bejátszott finom átkötők csak még tovább fokozzák.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!