Visszhang: lemez

Nabihah Iqbal: Dreamer

  • - minek -
  • 2023. május 3.

Visszhang

A londoni születésű, sokoldalú zenész számára nem volt mindig áldás a nagyváros.

Remek bemutatkozó albuma, a 2017-es Weighing of the Heart nyomában már majdnem kész volt az újabb, amikor 2020 elején kifosztották a stúdióját, s a rablók elvitték a második lemez kész anyagát is. Lelki békéjét paradox módon az mentette meg, hogy nagyapja súlyos betegsége nyomán Pakisztánba kellett utaz­nia, majd ott ragadt a Covid miatt, és az új inspirációk hatására kezdett ismét komponálni. Legújabb albumán, a Dreameren sem mellőzte a posztpunk, dreampop, shogaze előképekből, illetve az ambient-trance-house elektronikából való építkezést, de talán még erősebb a dalaira oly jellemző személyesség és önreflexió.

Iqbal akusztikus gitárra és harmóniumra írta az albumot, a hangzást is inkább az általa megszólaltatott gitárok dominálják, énekhangja pedig tökéletesen betölti az eleven és fantáziadús hangszeres játéka nyomán feltáruló akusztikai teret. Egy-egy örvénylő, lassú sodrású szerzeményben csak a fináléra bukkan elő némi gépi ütem, mint például az In Light fenséges, nagy ívű felütésében. Más darabok kifejezetten táncolhatók, így a posztpunk This World Couldn’t See Us, az ellenállhatatlan szinti bassline-ra lüktető Sunflower, vagy a beszédes című Gentle House.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.