Visszhang: lemez

Neil Young & Crazy Horse: Early Daze

Visszhang

A legendásan termékeny Neil Young egy ideje nemcsak új dalokkal jelentkezik, hanem időről időre évtizedek óta a fiókban porosodó felvételeket is megjelentet.

A nyolcvanhoz közeledő zenész archív lemezsorozatának legnagyobb szenzációja az 1975-ben rögzített Homegrown előásása volt néhány évvel ezelőtt, ez az album a folktól minden irányba kacskaringózó diszkográfia egyik misztikusan homályos pontjának számított korábban. Az 1969-es felvételeket egybegyűjtő Early Daze kiadását is jó ideje tervezte már a gitáros, több interjújában is megemlítette. és a 2012-ben publikált önéletrajzi könyvében (Waging Heavy Peace) is írt erről.

Az itt szereplő dalok viszont nem teljesen ismeretlenek, egy részük az ugyanabban az évben ki­adott Everybody Knows This Is Nowhere című Neil Young-lemezen más verzióban szerepel, de vannak köztük olyanok is, amelyeket a kísérő zenekar Crazy Horse később Young nélkül adott ki. A Crazy Horse és annak első vezetője, a tragikusan fiatalon elhunyt Danny Whitten ekkoriban kezdett el Younggal játszani, úgyhogy az Early Daze leginkább ennek az ismerkedős korszaknak a dokumentuma. A kémia jól hallhatóan rögtön működött, ehhez elég a sokáig kiadatlanul kallódó Winterlong itt szereplő változatát meghallgatni, de izgalmas a Crosby, Stills, Nash & Youngba átkerült Helpless Crazy Horse-verziója is. Az Early Daze nem kihagyhatatlan, de az elkötelezett rajongók számára izgalmas pillanatkép a hatvanas évek végéről.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."