Visszhang: lemez

Oliver Sim: Hideous Bastard

  • - minek -
  • 2022. szeptember 14.

Visszhang

A varázsos hangú Romy Madley Croft gitáros mellett az őt tökéletesen kiegészítő Oliver Sim énekes-basszusgitáros és Jamie xx, a kivételes muzikalitással bíró elektronikus zenekészítő…

Nos, ők a The xx, amely öt éve nem adott ki saját zeneanyagot. Szerencsénkre Jamie xx addig noszogatta Simet, amíg az megírta, feljátszotta és felénekelte első szólólemezét – Jamie xx teljes produceri támogatásával. Nagy kár lett volna, ha Sim makacsabb, és nem áll kötélnek, mivel megfosztott volna minket egy különleges hangulatú, remek dalokkal teli albumtól, amely az énekes féltve őrzött titkaiba és emlékeibe is beavat. Nem kell messzire menni, hiszen az albumot nyitó Hideous nem csupán egy megkapó melódiába csomagolt nagyszerű dal, de Sim ebben vall először arról, hogy 17 éves kora óta él együtt a HIV-vírussal, ráadásul a végén – a nyomaték kedvévért – a maga emblematikus, négy évtized alatt mit sem kopott falzettjével beszáll Jimmy Sommerville is. De azért sem sértődtünk volna meg, ha Sim gyakrabban juttatja eszünkbe anyazenekarát, de a Hideous Bastard dalai sokszor egészen más vizekre vezetik a hallgatót. Szépen kibontakozó gitár- és zongorafutamokat hallunk, miközben néha erősebben elektronikus a dalok váza anélkül, hogy a határozott ritmus dacára egy pillanatra is elektronikus tánczenének vélnénk azokat. Sim hol melankolikus, hol szarkasztikus tónusú hangja végig uralja a lemezt, amely minden személyességével együtt úgy hatol szinte a bőrünk alá, hogy egy pillanatra sem lesz zavaró vagy tolakodó.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.