Visszhang: lemez

Patti Smith: Live at Electric Lady

Visszhang

„New York olyan, mint egy szellemváros. Csendes és üres minden. De egyre melegszik az idő, ezért az az érzésem, az embe­rek hamarosan ismét az utcákon lesznek” – nyilatkozta tavaly májusban a költő-énekes lapunknak.

Optimizmusát akkor kevesen osztották, de azt valószínűleg ő sem hitte, hogy hamarosan stúdióba vonul, és új lemeze jelenik meg.

Persze nagyot csalódik az, aki elhiszi ezen új anyag beharangozóját, mely szerint Smith 2012-es Banga című lemeze óta ez az első stúdiófelvétel, és nem is elsősorban azért, mert 2019-ben két (verses) albumot is megjelentetett a Soundwalk Collective-vel. Hanem azon új számok hiánya miatt, amelyek születéséről a Narancs-interjúban is beszélt.

Persze a Live at Electric Lady címből már sejthető, hogy a mindössze hétszámos lemezt az alkalom szülte; Patti Smith júliusban, néhány zenésszel bevette a neves New York-i stúdiót, és eljátszott pár számot. Mondhatnánk azt is, hogy hazatért, hiszen már az első albuma, az 1975-ös Horses az Electric Ladyben készült, ahogy az említett Banga is, de most szó sem volt hosszabb munkálatokról, a lassan 75 éves dalnok néhány neki kedves régi dalt adott elő. Van köztük „sláger” (Ghost Dance, April Fool), „irodalom” (Birdland), „himnusz” (Peaceable Kingdom, Broken Flag), egy Stevie Wonder- és egy Bob Dylan-feldolgozás (Blame It on the Sun, One Too Many Mornings), ami így felsorolva semmi különös. De a lelkes előadás, a remek hangzás olyan frissé és elevenné teszi a produkciót, hogy a járvány utáni újjászületés jegyé­ben eljátszott régi dalok is új értelmet nyernek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”