Visszhang: lemez

Puccini: Love Affairs / Jonas Kaufmann

Visszhang

Promiszkuis áriaműsor – szopránok jönnek és mennek, Jonas Kaufmann pedig egyikre sem szentel több időt negyedóránál.

A kíséretet a bolognai Filarmonica del Teatro Comunale rögzítette Asher Fisch vezényletével, a szerelmi duettek énekesei pedig Salzburgban, Berlinben, Bécsben és Stockholmban találkoztak.

Az 55 éves Kaufmann most sem kevésbé meggyőző szerelmes, mint eddig bármikor. A hangja tele van energiával, noha sosem volt olyan napsütéses, mint másoknak az olasz repertoárban, de nem is maradt adós kifejezésben és erőben. A Puccini-operákban mindenféle affér előfordul: Pinkerton látszólag szereti a Pillangókisasszonyt, Des Grieux gróf igyekszik nem elcsábulni Manon felé, míg Rodolfo és Mimì között a szerelem őszinte. A hat énekesnő egyikére sem lehet komoly panasz, de Anna Netrebko masszív vibratójától Manonból matróna lesz, a Scalában kinevelt dél-afrikai származású Pretty Yende pedig csak rutinból hozza Mimìt (Bohémélet). Sonya Yoncheva viszont még megszokásból is csodás Tosca. Maria Agresta különösen törékeny Cso-cso-szán, a litván Asmik Grigorian pedig megindító Giorgetta és Luigi kettősében (A köpeny). Talán Malin Bystrom fátyolos vocéja ragad meg legkevésbé (A Nyugat lánya). De mégse felejtsük el, hogy egy ilyen lemez örök recept alapján készül – népszerű áriák nagy nevektől –, és nem mellékesen azt üzeni az utóbbi időszak vegyes színpadi kritikái után: Kaufmann még mindig itt van, és nincs nála jobb.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.