A kíséretet a bolognai Filarmonica del Teatro Comunale rögzítette Asher Fisch vezényletével, a szerelmi duettek énekesei pedig Salzburgban, Berlinben, Bécsben és Stockholmban találkoztak.
Az 55 éves Kaufmann most sem kevésbé meggyőző szerelmes, mint eddig bármikor. A hangja tele van energiával, noha sosem volt olyan napsütéses, mint másoknak az olasz repertoárban, de nem is maradt adós kifejezésben és erőben. A Puccini-operákban mindenféle affér előfordul: Pinkerton látszólag szereti a Pillangókisasszonyt, Des Grieux gróf igyekszik nem elcsábulni Manon felé, míg Rodolfo és Mimì között a szerelem őszinte. A hat énekesnő egyikére sem lehet komoly panasz, de Anna Netrebko masszív vibratójától Manonból matróna lesz, a Scalában kinevelt dél-afrikai származású Pretty Yende pedig csak rutinból hozza Mimìt (Bohémélet). Sonya Yoncheva viszont még megszokásból is csodás Tosca. Maria Agresta különösen törékeny Cso-cso-szán, a litván Asmik Grigorian pedig megindító Giorgetta és Luigi kettősében (A köpeny). Talán Malin Bystrom fátyolos vocéja ragad meg legkevésbé (A Nyugat lánya). De mégse felejtsük el, hogy egy ilyen lemez örök recept alapján készül – népszerű áriák nagy nevektől –, és nem mellékesen azt üzeni az utóbbi időszak vegyes színpadi kritikái után: Kaufmann még mindig itt van, és nincs nála jobb.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!