Visszhang: tévésorozat

Rabbit Hole

Visszhang

Akinek nagyon hiányzott volna Jack Bauer, megnyugodhat, hősük visszatért.

Picit bénább, zavartabb és önironikusabb, de ott lobog benne a világmegváltás tüze. A Rabbit Hole alkotópárosa, Glenn Ficarra és John Requa azt is felismerték, hogy a 24 erősen saját korának terméke volt (a Bush-elnökség 9/11 utáni terroristaüldözős időszaka), amelyet ma már nehéz volna reflektálatlan komolysággal eladni. A Robin Hood-szerű ipari kém, John Weir ezért néha saját magán is gúnyolódik, kap néhány szkeptikus, szemtelenkedő nőt, és mintha a világ-összeesküvés(ek) is szándékos röhejességgel bontakoznának ki.

Weir (Kiefer Sutherland szinte szándékoltan szögletes, recsegős alakításában) fondorlatos módokon, a pszichológiát és a big data-elemzést ötvözve teszi tönkre gazdagok vállalkozásait, más gazdagok megbízásából. Ő maga ezt valami társadalmi missziónak látja, de nem is keres vele rosszul. Ám békés élete véget ér, amikor egy titokzatos, demokráciát fenyegető összeesküvésbe keveredik, és a rendőrség is a nyomába ered. Trau­matikus gyermekkora, titokzatos apja és volt társa is kísérteni kezdik, sőt elméjének törékeny egyensúlya is meginog. Fontos leszögezni, hogy a Rabbit Hole igen rossz sorozat, csapongó forgatókönyvvel, merev alakításokkal és unalmas helyszínekkel, de legalább nem veszi magát teljesen komolyan. Amíg Jack Bauer rezzenéstelen arccal, vasököllel mentette meg Amerikát és a világot (több ízben is), addig John Weir bukdácsolva, tikkelve teszi ugyanezt, megeresztve néhány esetlen poént, hogy mi nézők se legyünk annyira befeszülve.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.