Visszhang: tévésorozat

Rabbit Hole

Visszhang

Akinek nagyon hiányzott volna Jack Bauer, megnyugodhat, hősük visszatért.

Picit bénább, zavartabb és önironikusabb, de ott lobog benne a világmegváltás tüze. A Rabbit Hole alkotópárosa, Glenn Ficarra és John Requa azt is felismerték, hogy a 24 erősen saját korának terméke volt (a Bush-elnökség 9/11 utáni terroristaüldözős időszaka), amelyet ma már nehéz volna reflektálatlan komolysággal eladni. A Robin Hood-szerű ipari kém, John Weir ezért néha saját magán is gúnyolódik, kap néhány szkeptikus, szemtelenkedő nőt, és mintha a világ-összeesküvés(ek) is szándékos röhejességgel bontakoznának ki.

Weir (Kiefer Sutherland szinte szándékoltan szögletes, recsegős alakításában) fondorlatos módokon, a pszichológiát és a big data-elemzést ötvözve teszi tönkre gazdagok vállalkozásait, más gazdagok megbízásából. Ő maga ezt valami társadalmi missziónak látja, de nem is keres vele rosszul. Ám békés élete véget ér, amikor egy titokzatos, demokráciát fenyegető összeesküvésbe keveredik, és a rendőrség is a nyomába ered. Trau­matikus gyermekkora, titokzatos apja és volt társa is kísérteni kezdik, sőt elméjének törékeny egyensúlya is meginog. Fontos leszögezni, hogy a Rabbit Hole igen rossz sorozat, csapongó forgatókönyvvel, merev alakításokkal és unalmas helyszínekkel, de legalább nem veszi magát teljesen komolyan. Amíg Jack Bauer rezzenéstelen arccal, vasököllel mentette meg Amerikát és a világot (több ízben is), addig John Weir bukdácsolva, tikkelve teszi ugyanezt, megeresztve néhány esetlen poént, hogy mi nézők se legyünk annyira befeszülve.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.