Visszhang: film

Reality

  • SzSz
  • 2024. április 17.

Visszhang

Sydney Sweeney az Eufória és A Fehér Lótusz című sorozatok után még csak ígéretes üdvöskének számított, az Imádlak utálni, a Madame Web és a Szeplőtlen óta viszont már egyértelműen ő Hollywood új női világsztárja.

A két korszak között készítette el a Realityt, egy apró, dokumentarista drámát, amelyben nincsenek jelmezek és speciális effektusok, még smink sem – csak az ő csodálkozó, majd zavart és egyre kétségbeesettebb tekintete.

Tina Satter először színdarabban dolgozta fel Reality Winner, az amerikai Nemzetbiztonsági Ügy­nökség (NSA) fordítójának történetét. Az egyszerű irodai munkásként dolgozó nő házát egy délután rejtélyes FBI-ügynökök szállják meg. Realitynek fogalma sincs, miről van szó, kafkai hősként kapkodja a fejét az otthonát felforgató férfiak láttán. A film nem csak valós eseményeken, de az ügy szó szerinti leiratán alapul. Az ügynökök néha kedélyeskednek vele, a hobbijairól kérdezik, máskor burkoltan és kevésbé burkoltan fenyegetik, mi pedig szimultán láthatjuk, hogy a párbeszédek hogyan jelentek meg a hivatalos iratokban. A nemzetbiztonsági kockázatot jelentő, legfontosabb részeket titkosították, így ezeknél hirtelen a szereplők is eltűnnek a képről.

„Nem akartam Snowden lenni vagy ilyesmi” – mondja egy ponton Reality, amikor kiderül, hogy valóban titkos iratokat csempészett ki az amerikai elnökválasztás orosz befolyásolásával kapcsolatban. A végig lebilincselően izgalmas film hátterében egész idő alatt ott rezeg egy gondolat: az, hogy kiből válik nemzeti hős, illetve hazaáruló, az egyedül az éppen hatalmon lévő kormányon múlik.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.