Visszhang: tévésorozat

Sunny

Visszhang

Katie Robbins a legjobbkor adaptálta Colin O’Sullivan The Dark Manual című regényét: tetőfokára hág a mesterséges intelligencia térnyerése feletti szorongás.

Ez persze nem újdonság, a dilemma ciklikusan visszatér, ahogy gépi megoldások veszik át az emberi munkavégzés bizonyos elemeit. Már a ludditák gépromboló akcióit is hasonló félelmek fűtötték. Ahogy a való életben, úgy a Sunnyban is háromféle hozzáállást láthatunk: a lelkes, veszélyekkel mit sem törődő technooptimizmust, a megadó alkalmazkodást, illetve a technofób elutasítást.

A Kiotóban élő amerikai Suzie (Rashida Jones) az utóbbiak tá­borát erősíti. Egy repülőgép-balesetben elveszíti japán férjét és kisfiát, szerencsétlenségére pedig a férfi cége egy külön neki tervezett házi robottal igyekszik vigasztalni. A túl­bozgó Sunny megjelenésével Suzie-ban felmerül a gyanú, hogy imádott férje titkolózott munkájával kapcsolatban. A nő és a robot nyomozásba kezdenek, ami egyre mélyebb összeesküvésekre derít fényt. A cselekményben szinte minden egy sötét dráma irányába mutat, de Robbins inkább a fekete komédia felé tereli a sorozatot, nem minden aránytévesztés nélkül. A nőéhez hasonló pasztellmiliő és a retrofuturisztikus dizájn remekül működik, de néha kevés, hogy elrejtse a sorozat felszínességét. Bár a gyász sötét felhőként ül Suzie-n, annak pszichológiai mélységeit sosem sikerül igazán kibontani, a vonakodó jellemábrázolás pedig minden figurát eltávolít a nézőtől. Ritkán mondunk ilyet, de most még a hosszabb játékidő is a széria javára vált volna.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.