Visszhang: tévésorozat

Sunny

Visszhang

Katie Robbins a legjobbkor adaptálta Colin O’Sullivan The Dark Manual című regényét: tetőfokára hág a mesterséges intelligencia térnyerése feletti szorongás.

Ez persze nem újdonság, a dilemma ciklikusan visszatér, ahogy gépi megoldások veszik át az emberi munkavégzés bizonyos elemeit. Már a ludditák gépromboló akcióit is hasonló félelmek fűtötték. Ahogy a való életben, úgy a Sunnyban is háromféle hozzáállást láthatunk: a lelkes, veszélyekkel mit sem törődő technooptimizmust, a megadó alkalmazkodást, illetve a technofób elutasítást.

A Kiotóban élő amerikai Suzie (Rashida Jones) az utóbbiak tá­borát erősíti. Egy repülőgép-balesetben elveszíti japán férjét és kisfiát, szerencsétlenségére pedig a férfi cége egy külön neki tervezett házi robottal igyekszik vigasztalni. A túl­bozgó Sunny megjelenésével Suzie-ban felmerül a gyanú, hogy imádott férje titkolózott munkájával kapcsolatban. A nő és a robot nyomozásba kezdenek, ami egyre mélyebb összeesküvésekre derít fényt. A cselekményben szinte minden egy sötét dráma irányába mutat, de Robbins inkább a fekete komédia felé tereli a sorozatot, nem minden aránytévesztés nélkül. A nőéhez hasonló pasztellmiliő és a retrofuturisztikus dizájn remekül működik, de néha kevés, hogy elrejtse a sorozat felszínességét. Bár a gyász sötét felhőként ül Suzie-n, annak pszichológiai mélységeit sosem sikerül igazán kibontani, a vonakodó jellemábrázolás pedig minden figurát eltávolít a nézőtől. Ritkán mondunk ilyet, de most még a hosszabb játékidő is a széria javára vált volna.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.