Visszhang: tévésorozat

Sunny

Visszhang

Katie Robbins a legjobbkor adaptálta Colin O’Sullivan The Dark Manual című regényét: tetőfokára hág a mesterséges intelligencia térnyerése feletti szorongás.

Ez persze nem újdonság, a dilemma ciklikusan visszatér, ahogy gépi megoldások veszik át az emberi munkavégzés bizonyos elemeit. Már a ludditák gépromboló akcióit is hasonló félelmek fűtötték. Ahogy a való életben, úgy a Sunnyban is háromféle hozzáállást láthatunk: a lelkes, veszélyekkel mit sem törődő technooptimizmust, a megadó alkalmazkodást, illetve a technofób elutasítást.

A Kiotóban élő amerikai Suzie (Rashida Jones) az utóbbiak tá­borát erősíti. Egy repülőgép-balesetben elveszíti japán férjét és kisfiát, szerencsétlenségére pedig a férfi cége egy külön neki tervezett házi robottal igyekszik vigasztalni. A túl­bozgó Sunny megjelenésével Suzie-ban felmerül a gyanú, hogy imádott férje titkolózott munkájával kapcsolatban. A nő és a robot nyomozásba kezdenek, ami egyre mélyebb összeesküvésekre derít fényt. A cselekményben szinte minden egy sötét dráma irányába mutat, de Robbins inkább a fekete komédia felé tereli a sorozatot, nem minden aránytévesztés nélkül. A nőéhez hasonló pasztellmiliő és a retrofuturisztikus dizájn remekül működik, de néha kevés, hogy elrejtse a sorozat felszínességét. Bár a gyász sötét felhőként ül Suzie-n, annak pszichológiai mélységeit sosem sikerül igazán kibontani, a vonakodó jellemábrázolás pedig minden figurát eltávolít a nézőtől. Ritkán mondunk ilyet, de most még a hosszabb játékidő is a széria javára vált volna.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.