Visszhang: koncert

Tame Impala

Visszhang

Két emlékem van a Tame Impala első szigetes koncertjéről: az egyik, hogy Somló Tamás állt mellettem. 

A másik pedig az, hogy alig lehetett hallani Kevin Parker hangját a sátorban, de megbízható informátorok szerint ez direkt volt így. Ezért is voltak fenntartásaim a második eljövetel előtt, de nemcsak ezzel, hanem a helyszínnel/időponttal kapcsolatban is. Utóbbi balsejtelmem sajnos bevált: hiába álltak egész sokan a nagyszínpad előtt, a Tame Impala lebegős zenéje egyszerűen nem Sziget-headliner produkció – az ma már a Dua Lipák, Calvin Harrisek, Ed Sheeranek terepe. Pedig 2013 óta sokat javult a műsor, és Parker hangja sem vész el annyira a mixben. Ráadásul a zenét lenyűgöző pszichedelikus vetítés kíséri, nem beszélve a Pink Floyd óta sokan mások által is lenyúlt kör alakú látványelemről, amely néha olyan hatást keltett, mint az A Dolog című sci-fi/horror klasszikus elején a Föld felé sodródó ufó. Én eléggé paráznék, ha úgy kellene zenélnem, hogy ezt a monstrumot folyamatosan föl-le emelgetik a fejem fölött, de a zenészeket látszólag nem zavarta. Főleg a középtempó uralta a műsort, és talán csak akkor pörgött fel igazán a hangulat, amikor elhangzott a Let It Happen – az a dal, amellyel Kevin Parker talán a legközelebb került a sláger fogalmához, és amelynek élő változatába még egy dropszerűség is belefért.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.