tévésorozat

Tengerparti történetek

Visszhang

A filmművészet örökké izgalmas toposza az akaratlanul törvényen kívülre sodródó kisember (Nem vénnek való vidék, Jackie Brown, Fargo).

E keret sokféle hangnemet elbír, de a legjobban talán a fekete komédia illik hozzá: imádjuk nézni, ahogy a hivatásos bűnözés világában járatlan hős csetlik-botlik – ahogy mi is tennénk. Harry és Jack Williams minisorozata ezzel a könnyen felismerhető alaphelyzettel játszik, de ravaszul ki is forgatja azt. Janet (Daisy Haggard), a munkahelyi balesetben megsérült aranyszívű vesztes és Samuel (Paterson Joseph) a Londonból vidékre költöző ügyvéd egy hullákkal és kokainnal tömött hajóroncsra bukkan egy észak-angol kisváros tengerpartján. Mindketten tudnának mit kezdeni a pénzzel: Janet főnöke a baleset után elcsalta a nő kártérítését, Samuel pedig eljátszotta családja megtakarításait. Vesztükre magukévá teszik a szajrét, amely egy rafinált francia drogbáróhoz, a Szabóhoz (Tchéky Karyo) tartozik…

A Williams testvérek Coenékhez vagy Martin McDonagh-hoz illő erőszakkal szembesítik karikatúraszerű figuráikat (egyikük-másikuk egy Wes Anderson-filmből sem lógna ki), akik a remekül válogatott színészgárdának hála könnyedén megtelnek élettel. Még egy elbűvölően giccses metanarratívát is kapunk, melyben a furcsa páros bűntársa által újraírt muscial kommentálja az egyre elfajuló eseményeket. Minden figurát és fordulatot láttunk már, de a szériának mindig sikerül egyet csavarni a kliséken. Néha görög tragédia, máskor éjsötét abszurd – a Tengerparti történetek pompás szórakozás.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.