Visszhang: lemez

The Streets

The Darker the Shadow the Brighter the Light

Visszhang

A brit hiphop a millennium környékén kezdett el egyenesbe jönni, és ebben nagy szerepe volt a The Streets mögött álló Mike Skinnernek.

A rapper az akkoriban feljövő UK-garage, a hiphop és a gitárzene elemeit keverte dalaiban, és első két nagylemezével (Original Pirate Material, A Grand Don’t Come for Free) nagyot robbantott. Skinner inkább a ravasz szövegeinek és hangszerelési ötleteinek köszönhette sikerét, bár az eszköztelen, szenvtelen szövegmondás kétségkívül jól illett a zenéjéhez.

Idővel az érdeklődés érezhetően lanyhult Skinner anyagai iránt. A családapává lett zenész az elmúlt évtizedben más projektekkel foglalkozott, néhány éve viszont újra elkezdett Streets-dalokat kiadni. A limitált vetítésű mozifilmmel is kísért The Darker the Shadow… 2011 óta az első nagylemeze, és nem is tűnt rossznak az időzítés, hiszen sok, mostanság népszerű brit előadó (Slowthai, Sleaford Mods) kétségtelenül az ő köpönyegéből bújt ki. A visszatérés azonban felemásra sikerült. Az elmúlt időszakban DJ-karriert is építő Skinner saját bevallása szerint a közönségen tesztelte új ötleteit, ennek ellenére (vagy épp emiatt?) az új Streets-lemez első két dala nem igazán húzza be a hallgatót. Vannak egészen jó pillanatok, például a korai időket idéző Walk of Shame, vagy a címadó szám, amely egy majd’ százéves ragtime mintájára épül, de összességében változó minőségű ötletek gyűjteménye a Darker the Shadow…, és nem a korai anyagokat idéző mestermű.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.