Visszhang: lemez

The Streets

The Darker the Shadow the Brighter the Light

Visszhang

A brit hiphop a millennium környékén kezdett el egyenesbe jönni, és ebben nagy szerepe volt a The Streets mögött álló Mike Skinnernek.

A rapper az akkoriban feljövő UK-garage, a hiphop és a gitárzene elemeit keverte dalaiban, és első két nagylemezével (Original Pirate Material, A Grand Don’t Come for Free) nagyot robbantott. Skinner inkább a ravasz szövegeinek és hangszerelési ötleteinek köszönhette sikerét, bár az eszköztelen, szenvtelen szövegmondás kétségkívül jól illett a zenéjéhez.

Idővel az érdeklődés érezhetően lanyhult Skinner anyagai iránt. A családapává lett zenész az elmúlt évtizedben más projektekkel foglalkozott, néhány éve viszont újra elkezdett Streets-dalokat kiadni. A limitált vetítésű mozifilmmel is kísért The Darker the Shadow… 2011 óta az első nagylemeze, és nem is tűnt rossznak az időzítés, hiszen sok, mostanság népszerű brit előadó (Slowthai, Sleaford Mods) kétségtelenül az ő köpönyegéből bújt ki. A visszatérés azonban felemásra sikerült. Az elmúlt időszakban DJ-karriert is építő Skinner saját bevallása szerint a közönségen tesztelte új ötleteit, ennek ellenére (vagy épp emiatt?) az új Streets-lemez első két dala nem igazán húzza be a hallgatót. Vannak egészen jó pillanatok, például a korai időket idéző Walk of Shame, vagy a címadó szám, amely egy majd’ százéves ragtime mintájára épül, de összességében változó minőségű ötletek gyűjteménye a Darker the Shadow…, és nem a korai anyagokat idéző mestermű.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.