Visszhang: film

Tini Nindzsa Teknőcök: Mutáns káosz

Visszhang

Pán Péter-szindrómások, egyesüljetek!

A Super Mario Bros., A kis hableány, a Flash – A villám és a Pókember: A pókverzumon át után a Tini Nindzsa Teknőcök is megérkezett, hogy bebiztosítsa, az idén sem kell még felnőnünk. Szerencsére a mutáns teknőcök története a 2021-es Tom és Jerrytől A Lego-kalandig terjedő skálán sokkal közelebb áll az utóbbihoz, így nem kell különösebben félnünk, hogy erőszakot tesznek imádott figuráinkon.

A négy teknősfiút patkány apjuk mindennél jobban félti, ezért igyekszik a csatornában tartani őket, ahol nem eshetnek az emberi kegyetlenség áldozatául. Ők azonban, mint minden tinédzser, vágynak az élményekre, barátokat (és barátnőt) szeretnének, ezért egyre nagyobb bajba keverednek…

Ahhoz, hogy egy feldolgozás szerethető legyen, fontos, hogy a készítő jobban rajongjon a feldolgozott témáért, mint a profitért. Hogy a Mutáns káoszhoz mekkora tisztelettel nyúltak, már az első pillanatban láthatóvá válik, a film olyan animációs módszert alkalmaz, amely talán a legjobban emlékeztet a képregény stílusára. A történet persze nem több, de nem is kevesebb, mint bármely másik mutáns filmé, s ha az X-mennek jó volt, akkor egy gyerekfilmnek is megteszi az az üzenet, hogy a szeretetlenség szörnyetegeket szül, amire az elfogadás az egyetlen megoldás. Az alkotók ráadásul számtalan popkulturális utalással igyekeznek elérni, hogy ne csak az új, de az eredeti rajongókat is szórakoztassák, így valós karatefilm-bevágások és egy 4 Non Blondes-dal is felbukkan.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.