dvd - A FANTASZTIKUS RÓKA ÚR

  • - kg -
  • 2010. október 7.

Zene

Wes Anderson új filmjében a szereplők gumi és szilikon kevercséből vannak, rugózásukért pedig a jó öreg stop-motion technika szavatol. Bábok tehát, új anyagok a megnyúlt arcú melankolikusokra hangszerelt rendezői életműben.
Wes Anderson új filmjében a szereplõk gumi és szilikon kevercsébõl vannak, rugózásukért pedig a jó öreg stop-motion technika szavatol. Bábok tehát, új anyagok a megnyúlt arcú melankolikusokra hangszerelt rendezõi életmûben. Vagy mégsem olyan újak? Anderson eddigi, hús-vér filmjei is úgy néztek ki, mint a túlzsúfolt bábzsúrok, innen nézve pedig A fantasztikus Róka úr max. annyival jár elõbbre a korábbi daraboknál, hogy a latens bábtartalmak comingoutoltak végre, amitõl meglepõ módon a végeredmény nem lett se kevesebb, se kevésbé andersonos, mint a Tenenbaum vagy akár az Okostojás. Egy rókacsalád, egy saját kihívásaival és a közeli szárnyasok vonzerejével küzdõ papa-mama-gyerkõc egység, illetve a táplálkozási láncban lentebb-fentebb elhelyezkedõ barátok, üzletfelek, ellenségek - ennyi kellett ahhoz, hogy a rendezõi rögeszmék és mûvészi tikkek ismét régi fényükben tûnjenek fel, abban a gyurmátlan világban ugyanis, ahol az eddigi történetek játszódtak, az elmajsztrósodás enyhén irritáló tünetei kezdtek kiütközni. Az újbóli megdicsõüléshez kellettek a rókába, borzba, patkányba lemenõ sztárok; George Clooney, Meryl Streep és az Anderson-veteránok (B. Murray, J. Schwartzman, O. Wilson) hibátlan szinkronalakításai, kellett a stop-motion körökben reneszánszát élõ Roald Dahl meséje, s nyilván nem ártott Jarvis Cocker agyagcameója sem. A nagy truváj iróniája pedig, hogy Anderson párizsi lakásából, gyakorlatilag e-mailen rendezte meg a produkciót, amit a bábok nem, csak a mûhelybe kirendelt operatõr sérelmezett.

Forgalmazza az InterCom

*****

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”