Interjú

„Egy felkérés, egy megbízás”

Darvas Kristóf zenész

Zene

Játszott a Krétakörben és a Specko Jednóban, fellép az apjával és Ujj Zsuzsival; zongorista, tangóharmonikás és egyre többet énekel is. Legalább negyven éve zenél, pedig még csak negyvenhárom éves.

Magyar Narancs: Apád, Darvas Ferenc zeneszerző. Már kiskorodban eldőlt, hogy te is zenével fogsz foglalkozni?

Darvas Kristóf: Volt egy időszak, amikor nem volt teljesen egyértelmű. Két zenész már volt a családban, az apám és a bátyám; Bence négy évvel idősebb nálam, ezért előrébb tartott, mint én. Úgy gondoltam, hogy ők jobbak nálam. Ebben az is közrejátszott, hogy ők jobban bele tudtak illeszkedni a zeneiskolai rendszerbe. Én kevésbé.

MN: Az evidens volt, hogy zeneiskolába mész?

DK: Az általános iskolával párhuzamosan jártam zeneiskolába, szolfézsra és zongoratanárhoz. De nem érdekelt az a klasszikus tananyag, amit ott tanítottak. Jobban érdekelt az, amit magamtól szedtem fel, hallás után. Ha például hallottam egy dallamot, akkor már óvodás koromban rá tudtam énekelni egy ellenszólamot. Iskolás koromban nem volt egyértelmű, hogy a zene hivatás lesz-e vagy hobbi. Általánosban egyszer egy évben, az iskolai ki mit tudon felléptem, és azt vettem észre, hogy ez másoknak is tetszik. Az osztálytársaim amúgy sokat cikiztek, mert eléggé kilógtam a sorból, de amikor hallottak zenélni, pár napig mintha jobban respektáltak volna. Az áttörést az hozta meg, amikor tizenhét évesen bekerültem egy olyan családon kívüli közegbe, ahol rendszeresen játszhattam. Ez egy ifjúsági zsidó szervezet, a Hasomer Hacair, röviden a Somer volt, a még felújítás előtt álló Páva utcai zsinagógában.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."