Interjú

„Egy kis pihenő”

Stéphane Misseghers, dEUS

Zene

A belga zenekar dobosával a dEUS hosszú albumcsendjéről, az új lemez dalairól, a koncerteken hanyagolt slágerükről és Magyarországról is beszélgettünk.

 

Magyar Narancs: A dEUS a 2012-es Following Sea és az idén februárban kiadott How to Re­place It között nem jelentetett meg albumot. Mi minden történt az elmúlt tizenegy évben?

Stéphane Misseghers: Ami a zenekart illeti, soha nem csendesedtünk el teljesen. Ott volt például a jubileumi The Ideal Crash turnénk 2019-ben, amelynek során játszottunk Magyarországon is. Készítettünk egy filmzenét egy dokumentumfilmhez, amely egy belga divat­ikonról, Martin Margieláról szól. Csináltunk egy saját filmet is az említett turné kapcsán, szerintem jó és érzelmes lett. Leginkább arról szól, hogy a The Ideal Crash című lemez mit jelent a rajongók számára. A filmben nem csak velünk láthatók interjúk, hanem velük is. Tulajdonképpen olyan az egész, mint egy gyónás. A rajongók meggyónják az emlékeiket, némelyikük el is érzékenyül. Eléggé döbbenetes, hogy egy album mekkora hatást tud gyakorolni az emberekre. Néha igencsak meglepők lettek e gyónások; főleg, hogy némely rajongó részegen ült be a kamera elé. Ami engem illet, az elmúlt években nekiálltam mások lemezein dolgozni: hat vagy hét lemezen is producerkedtem. Emellett elváltam, akárcsak Klaas (Klaas Janzoons, a dEUS hegedűs-billentyűse – N. I.). Felépítettem egy házat és eladtam egy házat. A zenekarral azért vártunk ilyen sokat a következő megjelenéssel, mert nem akartunk fércmunkát kiadni. Szükség volt egy kis pihenőre. Elismerem, hogy a tizenegy év hosszú idő két album között, de jól jött ez a kihagyás. Fel kellett töltődnünk, és meg kellett találnunk azokat a témákat, amikről dalokat tudtunk írni. Nem akartuk ismételni önmagunkat. Időközben rájöttünk, hogy a szünet előtti két albumunk bizonyos részeit nem igazán gondoltuk át; kicsit túlzásba vittük a kísérletezést és a szimfonikus körítést, és ezt a hibát el akartuk kerülni. Szerintem megérte tizenegy évet várni a How to Replace Itre, érettebbek lettünk most, hogy a tagok egy része betöltötte az ötvenet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.