Interjú

„Egy kis pihenő”

Stéphane Misseghers, dEUS

Zene

A belga zenekar dobosával a dEUS hosszú albumcsendjéről, az új lemez dalairól, a koncerteken hanyagolt slágerükről és Magyarországról is beszélgettünk.

 

Magyar Narancs: A dEUS a 2012-es Following Sea és az idén februárban kiadott How to Re­place It között nem jelentetett meg albumot. Mi minden történt az elmúlt tizenegy évben?

Stéphane Misseghers: Ami a zenekart illeti, soha nem csendesedtünk el teljesen. Ott volt például a jubileumi The Ideal Crash turnénk 2019-ben, amelynek során játszottunk Magyarországon is. Készítettünk egy filmzenét egy dokumentumfilmhez, amely egy belga divat­ikonról, Martin Margieláról szól. Csináltunk egy saját filmet is az említett turné kapcsán, szerintem jó és érzelmes lett. Leginkább arról szól, hogy a The Ideal Crash című lemez mit jelent a rajongók számára. A filmben nem csak velünk láthatók interjúk, hanem velük is. Tulajdonképpen olyan az egész, mint egy gyónás. A rajongók meggyónják az emlékeiket, némelyikük el is érzékenyül. Eléggé döbbenetes, hogy egy album mekkora hatást tud gyakorolni az emberekre. Néha igencsak meglepők lettek e gyónások; főleg, hogy némely rajongó részegen ült be a kamera elé. Ami engem illet, az elmúlt években nekiálltam mások lemezein dolgozni: hat vagy hét lemezen is producerkedtem. Emellett elváltam, akárcsak Klaas (Klaas Janzoons, a dEUS hegedűs-billentyűse – N. I.). Felépítettem egy házat és eladtam egy házat. A zenekarral azért vártunk ilyen sokat a következő megjelenéssel, mert nem akartunk fércmunkát kiadni. Szükség volt egy kis pihenőre. Elismerem, hogy a tizenegy év hosszú idő két album között, de jól jött ez a kihagyás. Fel kellett töltődnünk, és meg kellett találnunk azokat a témákat, amikről dalokat tudtunk írni. Nem akartuk ismételni önmagunkat. Időközben rájöttünk, hogy a szünet előtti két albumunk bizonyos részeit nem igazán gondoltuk át; kicsit túlzásba vittük a kísérletezést és a szimfonikus körítést, és ezt a hibát el akartuk kerülni. Szerintem megérte tizenegy évet várni a How to Replace Itre, érettebbek lettünk most, hogy a tagok egy része betöltötte az ötvenet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.